Aankoop VW T1 camping bus

24 augustus 2022 - Oldenburg, Duitsland

De speciale reden is waarschijnlijk minder spannend dan de spontane aankoop van een VW T1 camping bus, het hippie busje. We kwamen deze bij toeval tegen. De prijzen liggen een stuk lager dan in Nederland. Even getwijfeld maar toch snel de knoop doorgehakt en de campingbus aangeschaft. De VW T1 gaat morgen op transport en ik verwacht dat jullie al komend weekend onze nieuwe aankoop kunnen komen bewonderen.

De speciale reden voor ons bezoek aan Oldenburg is minder spannend. We wilden een tussenstop iets over de helft van de terugreis. In Bremen zijn we recent al geweest daarom uitgeweken naar Oldenburg. Hier is een van de weinige filialen van het Mountain Warehouse buiten Engeland. Dit is Engelse variant van Bever Sport maar dan betaalbaar. Ik ben met name erg te spreken over de T-shirts die ze verkopen, lekker lang, goede kwaliteit en met een leuke printje of kleurtje. Dit filiaal is niet al te groot maar toch vind ik 4 T-shirts. Zoals vaker gaat de meewinkelde vrouw met de duurste aankoop de deur uit.

Uiteraard brengen we een bezoek aan de lokale Galeria Kaufhof (voorheen Karstadt). In de uitverkoop vinden beide 4 items. We moeten zelfs een tasje kopen omdat de meegenomen rugzak al vol zit met spullen uit het Mountain Warehouse.

Traditiegetrouw gaan we ook langs bij de lokale Edeka (soort AH) om de bekende meeneem producten: mezzomix, patatkruiden en Erdnuss flipsen, te kopen.

In de middag is het erg warm en zitten we in de schaduw bij de tent en zoeken af en toe verkoeling in het zwembad op de camping. Bij de clubhuis naast het zwemband verkopen ze een gekoeld biertje voor 1 euro. Voor die prijs kan je je bier niet zelf meeslepen. Dat doen we dan ook niet.

Vandaag de laatste avond van onze vakantie, we gaan uit eten. Misschien kan je wel raden wat we hebben besteld.

Morgen gaan we weer naar huis.

Tot een volgend bericht

1. Ria:
    24 augustus 2022
    Geen caravan, dan maar een “camper”. Leuk!
  2. Monique:
    25 augustus 2022
    We kunnen bijna niet wachten tot ons nieuwe speeltje in Nederland is gearriveerd.
  3. Mieke:
    25 augustus 2022
    Genoten van jullie reisverhalen. Goede reis huiswaarts. Wel fijn zo'n VW busje ipv een caravan 😍🤣