De automatisch autoberging had het goed gezien

23 augustus 2022 - Oldenburg, Duitsland

Vandaag de camping Norsminde en Jutland verlaten. Uiteraard Jutland verlaten via het meest zuidelijke punt. Dit is via de snelweg dus het was lastig dit momentum vast te leggen.

Na het tanken in Duitsland hoorde we een raar geluid onder de auto. Al snel ontdekken we dat de beschermplaat onder het motorblok aan de bestuurderskant was los geraakt. Deze liet zich makkelijk terug duwen maar vast zetten was een ander verhaal. Helaas geen tie wraps in de auto. Eerst op zoek naar tie wraps. Dit viel niet mee mede omdat wij en Google translate het Duitse woord niet kenden (kabelbinder). Uiteindelijk gevonden maar helaas lukt een provisorische reparatie niet. Daarom op zoek gegaan naar een garage. We reden langs een Schnell Service en binnen een uur waren we aan de beurt. Hier mocht de Doblo wel in garage en binnen een kwartier had een monteur het euvel verholpen. We hoefden ook niet te betalen. De monteur, die er uit zag als een monteur, wel een flinke contante tip gegeven.

Waarschijnlijk was de bodemplaat al iets verzakt in Århus en was dit de reden dat we niet de automatische autoberging in mochten. Reden te weinig ruimte tussen bodemplaat en maaiveld. Ik heb toen onder de auto gekeken maar mij was niet bijzonders opgevallen. De automatische autoberging had het wel gezien. Helaas hebben de rondjes op de Hemelberg niet geholpen.

Wij maken een tussenstop in de omgeving van Bremen. Door de reparatie en onvermijdelijk file bij de Elbetunnel, helaas nu in de spits, waren we wat laat op onze camping in Oldenburg. Een kneutige camping maar met een zwembad waar we verkoeling in zoeken na het opzetten van de tent.

We zijn met een speciale reden in Oldenburg. Als je wil weten waarom dan moet je morgen de reislogger lezen.