Via de Hoge Veluwe naar Spankeren

7 oktober 2019 - Spankeren, Nederland

Deze week een korte vakantie. Na alle reizen naar verre oorden een vakantie met het grootste deel van gezin in het Nederland. Wij hebben een huisje, een verbouwde hooiberg, gehuurd in Spankeren.

Mieke zit nog in Huntington en kan er niet bij zijn maar in Eric hebben wij een goede vervanger.

Hoge Veluwe

Wij rijden eerst naar de boerderij om de motor van Eric te stallen. Daarna broodjes halen bij de Lidl en vergeten rookworsten bij de Jumbo.

Bij de ingang Hoenderloo stappen we op de witte leenfietsen en zetten koers naar het bezoekerscentrum. Na de “enerverende” show Veluwe by night dalen we af in het museonder waar we de Veluwe van onderen kunnen bekijken.

Bij het gesloten Kruller Müller museum maken we een groepsfoto met een eenzame man. Onderweg naar het St Hubertusslot maken we een aantal foto’s voor een zandverstuiving. Alex vindt een goede klimboom. Aan het eind van de middag gaan we weer richting Spankeren.

Huisje in de Hooiberg

We worden hartelijk ontvangen door de eigenaresse en begroet door hond Shiva en vele katten. De boerderij is een voormalig melk- en varkensbedrijf. Het bedrijf is nu een paardenpensioen en zij verhuren twee huisjes, waaronder de onze gebouwd met de contouren van de oude hooiberg. Het is een leuk en gezellig huisje met voldoende slaapplekken en zelfs een eigen appartementje voor Monique en Leo.

Alex speelt uitgebreid met de vele kittens terwijl mama peen en uien maakt. Er is geen vaatwasser dus weer eens ouderwets afwassen en afdrogen. Tijd voor de koffie.

Tot morgen

1. Ria: