Klieren rond Dieren

10 oktober 2019 - Doesburg, Nederland

Woensdagavond geen zin om spelletjes te doen. De dames kijken op de TV naar de reis met 80-jarigen om de wereld.

Vandaag is het lastig om overeenstemming te krijgen over het dagprogramma. Laura wil naar een kasteel op drie kwartier rijden en Alex niet. Alex wil oefenen met zijn DJ installatie en Leo wil niet lang weg zonder Alex.

Lokale kringloopwinkel

Uiteindelijk wordt een compromis gevonden. In de ochtend gaan we met z’n allen naar de lokale kringloop. De oogst lijkt beperkt te blijven tot een Amstel bierglas dat Leo van vroeger uit zijn ouderlijk huis herkende. Vlak voor ons vertrek ziet Monique vier koperen kannetje die zij niet in Spankeren achter kan laten.

Pret op het erf

Op het erf staan skelters en fietsen etc. Laura en Alex pakken de skelter wat papa de mogelijkheid geeft een remake foto te maken. Leo test de brede bandenfiets.

Na de lunch ging we zonder Alex een kleine rondrit rond Dieren maken. DJ Alex heeft zijn installatie in het zolderappartement staan en kan zonder overlast te veroorzaken zijn muziek draaien.

Rondje Dieren

Monique, Leo en Laura gaan op weg voor een rondje Dieren. De eerste tussenstop is in Brummen bij Gallery Aaldering. Dit is een chique zaak voor klassiekers die iets boven ons budget zijn. Het lijkt op een automuseum waarvoor je geen entree hoeft te betalen. We kunnen rustig rondlopen, de verkopers laten ons met rust en na afloop weet Leo dat hij niet in een van zijn persoonlijke favorieten, de VW Karmann, past.

Op weg naar de Pont vindt Monique 2 geocaches. De pont lijkt net weg te varen maar keert weer terug om ons mee te nemen. Wij rijden stapvoets door authentieke Bronckhorst maar we maken wel een tussenstop in het historische Doesburg. Het veel aanbevolen mosterdmuseum laten rechts liggen maar we later ons wel verleiden tot een consumptie in de Waag volgens het sommige bronnen het oudste horecagelegenheid (sinds1473) in Nederland. Andere bronnen vermelden dat het Haagse Gouden Hooft de oudste horeca gelegenheid zou zijn.

Eten bij de Waag

Door de vele pannenkoekenrestaurants worden wij geïnspireerd om deze laatste avond uit eten te gaan. Naar ampel beraad wordt gekozen voor De Waag in Doesburg.

Morgen horen jullie of het ons gesmaakt heeft.