We bezoeken Freiburg en Schauinsland.

26 augustus 2020 - Freiburg im Breisgau, Duitsland

Thuisblijvers,

Vandaag een actieve dag gehad en veel foto’s gemaakt. Hierop staat Leo met een bril op omdat hij zijn rechter lens heeft gebroken. Vooral onhandig met tikken van dit verhaaltje.

Vanmorgen eerst de bestelde broodjes opgehaald bij de kiosk op de camping. Na het ontbijt vertrokken richting het centrum van Freiburg. Op de markt bij de Munster rondgelopen en geconstateerd dat er gelukkig weinig is veranderd en dat de kinderen nog steeds in de Bache spelen.

Uiteraard een bezoek gebracht aan de Karlstad (voor niet ingewijde een soort V&D). Het was uitverkoop en Leo heeft hier 3 overhemden met korte mouw en een kak trui gekocht voor 84 euro. Dan snel terug naar de markt voor een broodje lange Rote. Onze worstkraam, Meijers, had een Corona noviteit, een dosseerapparaat voor sauzen met voetbediening.

Daarna de stad verlaten en via een kronkelweg van 12 km omhoog gereden naar Schauinsland. Deze weg is zo populair bij motorrijders dat het hier in het weekend verboden is voor motoren. Ook leuk om met de Fiat Doblo omhoog te rijden, iets minder leuk voor het overige verkeer omdat onze Fiat net iets te weinig vermogen heeft voor deze pittige klim.

Boven geparkeerd en per voet verder gestegen tot de uitzichttoren. Bovenaan staan beelden van dezelfde houtkunstenaar van de Dobelpeterhof. Onderweg  nog enkele geocaches gezocht. Uiteindelijk circa 8 km gelopen maar door de hoogteverschillen was dit een stevige een stevige wandeling.

Rond 18 uur gaan we naar de Sonnenbergstrasse om een bezoek te brengen aan de moeder van Armin. Zij vond het oprecht leuk om ons weer te zien. Helaas zijn Markus en Silke ook op vakantie maar Tom komt wel even langs. Armin arriveert iets later en nu kunnen voor het eerst zijn nieuwe auto bewonderen, een rode Fiat Spider. Leuke two-seater maar de kofferbak is een beetje krap. We drinken Kaffee en eten brood met Wurstsalad. Het is al over 22 uur als we terug gaan naar de camping en de poort is al dicht. Gewoontegetrouw parkeren we buiten en lopen naar onze kampeerplek.

Groetjes Monique en Leo