Met de bus naar Riga

19 augustus 2019 - Zorģi, Letland

Ooievaarsnest

Op de camping Labirinti ligt een soort activiteitenveld. Aan de rand hiervan staat een ooievaarsnest. Gisteren zaten hier twee ooievaren en vanmorgen eentje. Omdat jonge ooievaars, volgens Google, zwarte snavels hebben en deze oranje snavels gaat het vermoedelijk om de ouders die nog rond het nest verblijven. Nog niet eerder gekampeerd op een camping met een eigen ooievaarsnest.

Riga

Vanmorgen uit geslapen en ontbeten met een eitje. Geen zin om ons te haasten op onze trouwdag. Tegen 11 uur met de bus naar Riga vertrokken. Deze rijdt rechtstreeks van de camping naar Riga. Vandaag mag de auto echt een dagje uitrusten. De bus is modern, heeft comfortabele stoelen, goede WiFi en rijdt frequent.

10 jaar geleden waren we als eens eerder in Riga. Maar de herinnering was aardig weggezakt. We wisten niet meer zeker in welk hotel we verbleven.

De bus eindigt bij de markthallen dus deze maar eerst bezocht. Het historische centrum is erg klein vergeleken met Vilnius. In een paar uur hebben alle highlights langsgelopen. We poseren bij het bekendste gebouw van Riga, het zwarthoofdenhuis. We komen ook nog een bekend beeld tegen, een replica geschonken door de gemeente Bremen. We eten een pizza met een biertje op een terras. Aan het eind van de middag, met de bus in de file, terug naar de camping.

Vanavond een licht maaltijd en even kijken bij de ooievaars. Morgen breken we de tent op en gaan we weer verder.

1. Mieke:
    19 augustus 2019
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Nog gefeliciteerd op deze feestelijke dag!
  2. Piet Klein:
    20 augustus 2019
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. gr. Piet