Dagje Bunkeren

9 augustus 2022 - Henne Strand, Denemarken

Vannacht voor het eerst sinds tijden onder een dekbed geslapen. Monique had gisteren avond zelfs haar tentkachel aan. Vandaag gaan we een uitstapje maken. We rijden zuidwaarts en komen als eerste de ellips van Fliso tegen. Dit is een groot zoetwatermeer vlak achter de duinen.  Waar nogmaals gesproken veel vogels op af komen. Vanmorgen was het niet erg druk.

Daarna doorgereden naar Vejers Strand, letterlijk het strand op want hier mag met je auto het strand oprijden en kan je naast je auto op het strand gaan zitten. Met enige moeite vinden we nog een plekje waar ik een foto kan maken van de Doblo met de zee op de achtergrond. Het is duidelijk drukker dan in 2004 toen we alleen met onze Doblo op het strand stonden.

Na Vejers Strand begint het avontuur. We rijden via een onverharde weg over een militair oefenterrein naar Blåvand Strand het meest westelijk puntje van Denemarken. Hier is een deel de duinen weggeslagen waardoor Duitse Bunkers uit WO II los op het strand liggen. Een bijzonder gezicht. Deze bunkers zijn beschilderd of omgeturnd tot bunker ezels.

Het echte avontuur speelt zich af in de bunkers in de duinen. Deze zijn deels toegankelijk en in twee er van zijn geocaches verstopt. Gewapend met onze telefoon zaklampjes kruipen we de bunkers in gaan we in het donker op zoek naar de verstopte geocaches. Eenmaal in de bunker konden we weer staan. De bunkers hadden meer dan tien ruimtes maar na enig zoeken hebben we beiden geocaches gevonden. Monique heeft haar stappenlimiet weer ruimschoots gehad dus genieten we op de camping van een welverdiend drankje.

Tot het volgende bericht.

1. Claudia van der Toorn:
    10 augustus 2022
    Stoer hoot die bunker in gaan!