We zijn in Finland

22 augustus 2019 - Tampere, Finland

Vroeg op

Vanmorgen op 4.30 uur opgestaan omdat we een uur voor vertrek bij de ferry van Tallinn naar Helsinki moet zijn. Gisteren van het hotel een ontbijtbox gekregen omdat we geen gebruik maken van het ontbijt.

Om 6.00 uur vertrokken we en om 8.15 uur waren we in Finland. Dit was een praktische en economische keuze. De vroege boot was een stuk goedkoper en omdat we vroeg starten met ons bezoek aan Helsinki hebben we voldoende tijd om landinwaarts te rijden om een camping te vinden. Hiermee sparen we een hotelovernachting in Helsinki van circa 200 euro per nacht uit. Ja, dit vooroordeel klopt Finland is een duur land.

Helsinki

Eerst een parkeerplek zoeken en dat viel niet mee. In Helsinki heb je park and ride maar daar kan je alleen gebruik van maken als je al een OV-kaartje hebt. Dat is leuk voor forenzen maar als toerist heb jij hier dus niets aan. Dus parkeren tegen het dure tarief, OV-dagkaart gekocht en met de oranje metro naar het centrum. We hadden ons niet optimaal voorbereid en het kostte wat moeite om een kaartje van Helsinki te scoren. Maar uiteindelijk gelukt, lopend en per tram de highlights van Helsinki bezocht en natuurlijk enkele  geocaches gevonden.

Camping Hamala

Rond 16.30 uur zijn we bij camping Harmala. Een enigszins ouderwets ogende camping aan een riviertje vlak bij Tampere. We zijn de enige tent tussen een aantal caravans, campers en nu niet bewoonde (trekkers) hutten. Monique gaat zo pasta koken. Leo drinkt bier uit Letland en schrijft de reislogger.

We gaan morgen niet verder. We blijven minimaal 2 nachten op deze camping. Morgen bouwen we een rustdag in.

1. Ria:
    22 augustus 2019
    Rust lekker uit. En wat wordt het volgende land/streek/stad.