Gameday (13 november)

14 november 2021 - Huntington, Verenigde Staten

Thuisblijvers,

Ochtend

Vanmorgen voor uit eerst rustig aan gedaan, een beetje uitgeslapen en naar de Amerikaanse TV gekeken. Dit leerde ons twee dingen. In Amerika dreigt een kerstbomen te kort (onduidelijk waarom) en er komt  een koude golf aan die vandaag en morgen over West Virginia trekt. Iets om rekening mee te houden want vanmiddag gaan we naar een American football wedstrijd kijken.

Bij de receptie kan je koffie en ingepakte koeken krijgen, samen met de broodjes van gisteren vormt deze combinatie een prima ontbijt.

Na het ontbijt gaan we naar de Wallmart, een enorme supermarkt, waar je veel te lang in moet verblijven om een paar simpele boodschappen te kunnen vinden. Gewoontegetrouw hangt Leo bij de kassa rond tot Monique de rondgang door de supermarkt maakt. Naast boodschappen kopen we Marshall truien + handschoenen en sim-kaart. Op de hotelkamer probeert Monique deze in haar telefoon te zetten. We beschikken niet over de juiste apparatuur, een speld. Maar het lukt om de de simkaart met een metalen binnenkant van een broodzakafsluiter te verwijderen. Helaas werkt de Sim-kaart niet.

Lunchen bij Mieke

We gaan lunchen bij Mieke. Zij krijgt haar cadeautje en levensmiddelen uit Nederland. Tijdens de lunch eet Mieke een broodje smeerkaas. Mieke woont op 5 minuten van het football-stadium en je kan vanuit haar woonkamer in het stadium kijken.

The footballmatch

Vandaag is the  Memorial Game. Op 14 november 1970 is het gehele football-team om het leven gekomen tijdens een vliegtuigcrash. Dit wordt jaarlijks herdacht met een wedstrijd rond 14 november.  Het Marshallteam, de Herd,  speelt voor de gelegenheid niet in groen maar in het zwart. Voor de wedstrijd en in de pauze speelt de Marshall band en vooraf wordt de vliegramp herdacht. Een footballwedstrijd is 4 keer15 minuten speeltijd. Maar wordt heel vaak onderbroken. Het is zoals Ria al waarschuwde een hele zit. De wedstrijd duurt ruim 3 uur. De gevoelstemperatuur is ongeveer 3 graden Celsius dus de pas gekochte handschoenen worden dankbaar gedragen. De dames drinken een warme chocomelk om iets op te warmen. Dit lukt maar gedeeltelijk. Helaas verliezen de Herd met 21-14.

In Mieke haar appartement kookt Monique een Hollandse maaltijd, aardappelen, broccoli en kipfilet. Tijdens de koffie waagt Oliver zich in de woonkamer

Tot het volgende bericht.

Groetje Monique en Leo.