Gaujaspark en Cesis

20 augustus 2019 - Riga, Letland

Gaujaspark

Vandaag de tent opgebroken en vertrokken naar het Gaujaspark ten oosten van Riga. Hier zijn we tien jaar geleden ook geweest. Hiervan is iets meer blijven hangen in ons geheugen. We rijden eerst naar Sigulda. Hier bezoeken we een kasteel dat we vorig niet hebben bezocht.  De kabelbaan en het kasteel van Turaida slaan we dit keer over. Dan gaan we op zoek naar de pont. Deze herinnering is ons het meeste bij gebleven. Na 12 kilometer onverharde weg vinden we de veerpont van Ligatne. Op de pont past een auto, is berijdbaar via een smalle houten toerit. Deze gierpont heeft geen motor en verplaatst zich met een kabel door zich schuin met de stroom mee te laten drijven. Een attractie voor 5 euro per overtocht en geen wachttijd. Helaas is de foto niet al te duidelijk.

Cesis

We slapen in hetzelfde hotel als tien jaar geleden. Dit ligt vlak ligt vlak bij Kasteel Cesis. Dit bezoeken we nogmaals. Hier krijgen wij een lantaarn met een kaars omdat het echt donker is op de trappen van het kasteel. Nog hetzelfde als toen. Lekker gegeten bij een lokaal restaurant. Na een avond wandeling terug naar het hotel.

Morgen gaan we weer verder.