Gearriveerd in Klaipeda

13 augustus 2019 - Klaipeda, Litouwen

Bootreis

Het vertier op de Regina Seaways bestaat uit een bar, een restaurant en het uitzicht. Dit laatste is zeer beperkt. Hoewel de Oostzee op wereldschaal een kleine zee is, zien we onderweg nauwelijks land en andere schepen. Alleen een kalme zee.

We hebben vouchers gekocht voor het eten en maken dus gebruik van het restaurant. De kwaliteit van het eten is redelijk maar bepaald niet sfeervol. Gelukkig hebben we een buitenhut en onze E-readers. 20 uur op een boot is niet spannend maar veel beter te doen dan een lange vlucht.

Klaipeda

In Klaipeda verblijven we 2 nachten in het Green Park Hotel. Vandaag niet actief geweest en te veel gegeten. Daarom snel een broodje gehaald en het oude centrum van Kleipeda verkend.  Aan het begin van de avond was het rustig en konden we midden in het oude centrum parkeren. De schokbrekers van de auto werden flink op de proef gesteld door de authentieke bestrating. Tijdens de verkenning logte Monique haar 200 ste geocache. De verkenning sluiten we af met een lokaal biertje van de tap.