Geheime missie

9 oktober 2019 - Spankeren, Nederland

Gisterenavond hebben we een spelletje Catan Ridders en Steden gespeeld. Voor Eric de eerste keer en voor Laura al lang geleden, de stenen zijn schaars, zeven en vier worden veel gegooid. Hierdoor duurt het spel enige tijd langer dan normaal. Ondanks haar ongeduld kan Laura de avond als overwinner afsluiten.

Eric gaat vandaag weer aan het werk. Op de motor vertrekt hij richting Soest voor een veiligheidsbijeenkomst in het Nationale Oorlogsmuseum. Een uurtje na vertrek gaat de telefoon. Eric is zijn werk laptop vergeten.

De familie Klein is soms flexibel dus na een uitgebreid ontbijt gaan we ook naar Nationale Oorlogsmuseum in Soest. Hier zijn tenslotte nog niet geweest. In het verleden had het legerdeel een museum in Delft waar we regelmatig zijn geweest.

In museum leggen de laptop in kluisje 141 waarvan we de code hebben kunnen achterhalen. Daarna bezoeken wij het museum. Het is rustig dus kunnen we diverse doe dingen doen.

Eric is elders in het gebouw maar we komen elkaar niet tegen. Hij haalt zijn laptop uit kluisje 1en reist verder naar het Westland. De Overdracht missie is geslaagd maar ik vrees dat Eric nog lang aan deze vergeet actie zal worden herinnerd.

Tegen drieën hebben we het museum wel gezien en gaan we op zoek naar een supermarkt. Naast de supermarkt is een tentje waar we een Turkse pizza nuttigen.

Op de boerderij worden we wederom door de katten begroet.