Inschepen in Kiel

12 augustus 2019 - Kiel, Duitsland

Bremen

Vanmorgen rond 8.00 uur opgestaan. Rustig ontbeten en ingepakt. Iets voor 10 uur reden we de camping af richting Bremen Zentrum. Geparkeerd en een rondje gelopen langs de Dom,  Bottcherstrasse, das Rathaus en natuurlijk het beeld van de Bremer Stadsmuzikanten. We waren vroeg en konden nog een foto maken waarbij wij de poten van de ezel vast hielden. Volgens de overleveringen mag je dan een wens doen. Deze foto’s staan op de camera. Deze kan ik niet op reislogger zetten dus daarom terug om een foto te maken met de mobiel. Dit was een kansloze missie. Het leek wel als alle senioren reizen Bremen als ochtendprogramma hadden staan. Gelukkig was er nog net gaatje te vinden toen de kinderclub Cookie monster bij het beeld stond.  Daarna broodjes gekocht en doorgereden naar Lubeck.

Lubeck

Op advies van een nieuwe collega naar Lubeck gegaan. Deze is een aardig stadje met veel historische bebouwing. Op de markt een curryworst gegeten, te eten maar niet zo lekker als de worsten van Meijer uit Freiburg.

Kiel

Doorgereden naar Kiel. Hier vertrekt om 21 uur de boot naar Klaipeda in Litouwen. Hier zijn we pas dinsdag om 17.30 uur dus we zijn even offline. We hebben een buitenhut met een raampje.

Groetjes Monique en Leo

1. Laura:
    14 augustus 2019
    Leuke foto van jullie twee bij die poort!