Mennesket ved havet

10 augustus 2022 - Henne Strand, Denemarken

Vandaag was een rustige dag. Gisteren een aantal bijzonderheden te vertellen vandaag nauwelijks.

Vanmorgen rustig ontbeten met een eitje en een broodje dat je op de camping kan bestellen. Daarna een uurtje in de zon zitten lezen. Later op de ochtend afgereisd richting naar Esbjerg. Naar het centrum gereden maar daar zagen we niets dar de moeite waard was op uit te stappen. Daarom direct doorgereden naar de top attractie van Esbjerg Mennesket ved havet. Vier 9 meter hoge beelden van mannen die over Waddenzee uitkijken. Een nogal statisch gebeuren volgens mij tuurden de vier mannen in 2004 op de wijze. In 2004 waren de beelden ook wit maar ik vermoed dat zij regelmatig bijgewit worden.

Aansluitend het visserijmuseum bezocht. Er was een aardig tentoonstelling over offshore werken en mooi aquarium met Noordzee vissen. Wel geconstateerd dat de robben niet meer op hun rug zwemmen. Alle robben zijn geboren na 2004 dus waarschijnlijk zijn deze robben niet op hun rug geboren.

Op terugweg gepicknickt op het strand en wat geocaches gevonden. Allemaal heel gewone caches en niet fotowaardig. Op de camping voor het eten weer lekker in de zon gezeten. Tijdens de koffie koelt het aardig af zoals je kan zien aan Monique haar outfit. Morgen wordt het hier ook warm weer.

Tot een volgend bericht.