Nashville (16 november)

17 november 2021 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Thuisblijvers,

De vlucht naar Athene in het vorige bericht was onzin maar het verhaal over het Parthenon is helemaal waar. In Nashville staat een fullscale copy van het Parthenon uit Athene. Gebouwd voor een grote tentoonstelling in 1897. De kopie hebben ze laten staan en er een mooi park omheen aangelegd.

Vanmiddag pas op pad gegaan want Mieke had in de ochtend een online sollicitatie gesprek.

Na het Parthenon doorreden naar een muurschildering met vleugels waar veel personen op de foto gaan. Wij ook. Daarna doorgereden naar Broadway, de straat van Nashville met vele bars, waar live Country en Honkie Tonkie wordt gespeeld. We lopen een rondje over Broadway en gaan naar binnen bij Honky Tonk Central waar we een genieten van een live concert en een biertje van 9 dollar. Op de achtergrond zien we een TV waarop de wedstrijd België-Wales wordt uitgezonden. Dit maakt ons er op attent dat het Nederland op hetzelfde moment tegen Noorwegen speelt. Via internet volgen we het scoreverloop. Gelukkig wint Nederland en blijft ons een nationale ramp bespaard.

Aan het einde van de middag gaan we naar een heel groot winkelcentrum, Opry Mills, waar zelfs een H&M winkel is. Gelukkig is de Disneystore net gesloten. We eten onze avond maaltijd bij Chili’s en gaan terug naar het hotel. Het plan was om even bij te komen en ‘s avonnog een bezoekje aan Broadway te brengen. Mieke is niet lekker dus we zien hier vanaf.

Vanmorgen tot onze verbazing gesignaleerd dat de Sint tot grote daden in staat is. Hij weet zelf een schoentje in Nashville te vinden.

Vandaag hebben we lange rit naar New Orleans voor de boeg. Mogelijk neemt uw reporter deze woensdag een dagje vrij.

Tot het volgende bericht.