New River Gorge Bridge (14 november)

15 november 2021 - Huntington, Verenigde Staten

Thuisblijvers,

Vandaag een uitstapje gemaakt naar New River Gorge Bridge.

We vertrekken bijtijds (9.00 uur). Eerst een stukje over de snelweg en dan binnendoor langs een kronkelweg met afwisselend bos, rivier, bewoonde wereld en zelfs meerdere rivier- en watervallen. We komen rond 11.30 uur aan in New River Gorge Bridge, Dit is zowel de naam van een enorme stalen boogbrug als van het naast gelegen nationale park.

Volgens het bord is het de hoogste boogbrug op het westelijke halfrond, geopend in 1977. Eerst bekijken de brug vanaf een uitzichtpunt aan de zijkant van de brug. Daarna een stukje met de auto naar het startpunt van de Long Point Trail. Het is nog steeds frisje dus winterjassen aan.

We lopen grotendeels door het bos waar nog de laatste bladeren aan de bomen hangen. We pikken nog net het restje van de Indian Summer mee. De trail eindigt bij een rots met uitzicht op de New River Gorge Bridge. Terug naar de auto en naar Huntington.

Vanavond wederom een Hollandse maaltijd. Verse sperziebonen, aardappelen en saucijsjes.