Onderweg naar Zweden

24 augustus 2019 - Turku, Finland

Restje camping

Vrijdagavond stroomde de camping vol met weekendgasten. De gisteren nagenoeg lege camping staat bijna vol maar we zijn nog steeds de enige tent. Een van deel van de camping is gebruik genomen door de Finse club van Japanse klassiekers. Er staan vooral oude Datsuns (nu Nissan) en Toyota’s. Een Toyota Corolla KE 30, Leo zijn eerste auto, staat er ook tussen (zie foto’s). Een van de leden heeft een Nissan Micra K11. Dus in het vervolg geen gezeur als ik de Micra mijn klassieker noem.

Na eten begon het serieus te regenen en te onweren. De nieuwe luifel deed zijn werk alleen wat last van opspattend water aan de zijkant. Ik ben al koffiedrinkend buiten blijven zitten en heb ik gekeken hoe de cohesiekracht waterdruppels op de luifel deden samenklonteren om vervolgens door de zwaartekracht naar beneden te laten vallen. Ik heb er zelfs een filmpje van gemaakt. Deze maar niet op de reislogger gezet omdat ik vermoed dat jullie mijn bewondering voor cohesie van waterdruppels niet delen.

Onderweg naar Turku

We stappen vanavond in Turku op de ferry naar Stockholm waar we zondagochtend vroeg arriveren. Onderweg even gestopt in Nokia waar Monique een pratende geocache vond. Vervolgens naar Naantali om het centrum met oude houten huisje te bewonderen. Daarna nog even tijd voor kort bezoek aan Turku.

De Ferry

We reizen met de Baltic Princes. De boot is net aangekomen en wij zijn keurig op tijd aangekomen en wachten tot we er op mogen. We vertrekken om 20.15 uur. Een enkeltje kost maar 80 euro voor 2 passagiers, een binnenhut en een auto die mee mag. Niet veel geld voor 10 uur varen. De basisprijs van deze boot is laag omdat zij verdienen aan de drankomzet. Deze boten worden ook wel bierboten genoemd. Benieuwd hoe we deze reis gaan ervaren.

Op het ferryterrein pas het eerste Nederlandse kenteken gespot. De eerste tijdens ons verblijf in Finland. We voelen ons bijzonder.

Tot morgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade