Reis naar Pigeon Forge en de Dolly Parton’s Stampedeshow (20 november)

21 november 2021 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Thuisblijvers,

Vandaag weer een echte reisdag voor de boeg. We reizen naar de Smokey Moutains. Het is de eerste dag van een Thanksgiving vakantie, een hoop verkeer is op weg naar hun bestemming. Het blijkt een soort zwarte zaterdag te zijn. Veel ongelukken op de weg en veel vertragingen. Het lukt wel om nog een geocache in de staat Georgia mee te pakken.

Dankzij Google Maps en wat alternatieve routes weten we net voor het invallen van de duisternis ons hotel te bereiken. De Timberlodge ligt in Pigeon Forge vlak bij de straat waar veel met permanente kermisattracties aanliggen.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Op de foto voor ons hotel zie je het reuzenrad staan en aan de overkant van weg staat een draaimolen en een kartbaan.

We hadden het plan om morgen samen met Bella, een studievriendin van Mieke, naar de Dolly Patton’s Stampedeshow te gaan. Helaas is morgen en maandag alles uitverkocht. Na een belletje bleek dat er voor vanavond nog paar kaartjes beschikbaar waren. Flexibel als we zijn stellen we onze plannen bij en gaan we vanavond naar de show.  Dolly Patton komt uit dit gebied en heeft haar naam verbonden aan het pretpark Dollywood, shows en toeristische attracties.

In het weekend zijn er vier shows per dag. Wij gaan naar de show van 20.30 uur. Omdat we onze kaartjes pas op het laatste moment telefonisch hebben geboekt moeten wij onze kaartjes bij een speciaal loket ophalen. We zitten in circusachtig arena. Wij zitten op de Noordpool en worden bediend door groene elfen. De overkant is de Zuidpool daar serveren rode elfen de drankjes en het eten uit. Het is een dinershow en het eten is verrassend goed en we eten van echte borden met een metalen vork en drink uit een glas. Geen weggooimaterialen wat we elders veel te veel gezien hebben.

Het is een kerstshow met veel paarden en andere dieren. Er zijn kerstachtige stukjes waarbij het de kerststal wordt gespeeld met echte schapen, een ezel en de drie wijzen op een dromedaris. Daarnaast er een competitie tussen de Noord- en de Zuidpool. De varkentjes race is vanzelf sprekend het favoriete onderdeel van Mieke. De spreekstalmeester en Skeeter begeleiden de show. Waarbij Skeeter zorgt voor de vrolijke noot. Erg toeristisch, erg Amerikaans maar leuk om een keer mee te maken.

Tot het volgende bericht!

1. Ria:
    21 november 2021
    Hopelijk geen smokey deze dagen. Mocht je ze gaan bezoeken.
    Wij zaten in de buurt van old mill.
    Veel plezier met elkaar en met Bella erbij.