Reizen naar Henne Strand

8 augustus 2022 - Henne Strand, Denemarken

Mijn voorspelling is uitgekomen. We hebben ons niet in het uitgangsleven gestort en zijn bijtijds gaan slapen. Af en toe gestoord door een enkele luidruchtige stapper en met name door de vuilnisauto die om 6.00 uur circa 20 afvalcontainers op de binnenplaats kwam legen. Toch goed geslapen en prima ontbeten.

Iets na 9.00 uur Hamburg verlaten en richting de Duits-Deense grens gereden. Vlak voor de grens boodschappen gedaan en de tank volgegooid. Bij het tankstation stonden heel wat Deense auto’s.

Onderweg een tussenstop gemaakt in Christiansfeld. Dit plaatsje staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO omdat er nederzetting is van de Moravische Kerk. De stadsplanning vertegenwoordigt het protestantse stedelijke ideaal en is opgebouwd rondom een centraal kerkplein. Het was niet  bijzonder maar we zijn toch weer cultureel bezig geweest.

Daarna doorgereden naar Henne Strand. In 2004 hadden we in de buurt Veijers Strand een huisje gehuurd. Nu zitten we twee stranden verderop op een camping. We hebben onze tent opgezet aan de rand van de duinen. De camping is redelijk bezet maar het is hier erg rustig vergeleken met Hamburg. Het was hier vandaag niet al te warm en we hebben op onze plek geen avondzon. Het koelt snel af en al tijdens de koffie trekken we ons terug in de voortent.

Tot een volgende vakantiebericht

1. Claudia:
    9 augustus 2022
    Prachtig plekje daar, en natuurlijk de koffie machine mee !!