Rondje Dwingelderveld

3 juni 2020 - Diever, Nederland

Thuisblijvers,

Vandaag een E-bike tocht van 40 km gemaakt rond de Dwingelose heide in Nationaal Park Dwingelderveld. Op de heides lopen meerdere schaapkuddes rond en langs de heide staat de radiotelescoop van Dwingeloo. Halverwege in het park nemen we een cappuccino op terras 5. Onderweg naar Dwingeloo vindt Monique een geocache met een enorme grote logrol.

Om de terras teller niet te snel op te laten lopen nuttigen we in een centrale park Van Dwingeloo een broodje met Optimel drink gekocht bij de AH. Hierna brengen we een bezoekje aan de kringloop van Dwingeloo en Dieverbrug. Total oogst, 1 campingketel, 3 bierglazen en 4 musketon haken.

Hierna rusten we even uit op de camping. Daarna brengen we de fietsen terug naar de verhuurder. Op de terugweg nuttigen we Leffe Blond op terras 6 (= ons terras 4). Uiteindelijk besluiten we bij dit etablissement te dineren. We lopen terug naar de camping om te genieten van een zelf gezet bakje filterkoffie.

We zetten de luifel op omdat Monique dit graag wil. Later op de avond gaan met Mieke 34 een spelletje doen via Boardgamearena.

Tot morgen

Groetjes Monique en Leo.