Afscheid van de Oostzee

31 augustus 2019 - Glücksburg (Ostsee), Duitsland

Vandaag een echte stranddag gehouden. Het is de hele dag lekker zonnig en zo’n 26/27 graden. Na een ontbijt met verse Duitse broodjes gaan we al om 10 uur naar het strand dat naast de camping ligt. Met op twee keer de afstand naar het toiletgebouw een FKK-deel.

Voor het strand moet je klein bedrag voor toegang betalen waarvoor jij bij een betaalautomaat een kaartje moet kopen. Als campinggast krijg je gratis toegang waarvoor je een soort bewijsje krijgt.

Het is een strand met echt zand, circa 10 meter breed en erg ondiep water bij het strand. Pas na 50 tot 70 meter (afhankelijk van de persoon) sta je tot je middel in het water. Na 14 uur gaan we even het strand af en eten een ongezonde maaltijd op het strandterras. Hierna gaan we in de schaduw bij de tent zitten. Later gaan van 16.30 tot 18.00 uur nogmaals naar het strand en daar genieten we van een meegenomen biertje. Na een laatste keer zwemmen nemen we afscheid van de Oostzee. Ondanks de schaduwpauze toch enigszins verbrand.

Vanavond kliekjesdag. Morgen breken we de tent op en rijden als het goed is in 1 keer naar huis. Volgens de routeplanner 663 km, net iets minder dan Den Haag-Freiburg.