We zijn in Denemarken

29 augustus 2019 - Ringsted, Denemarken

Vannacht heeft het een paar uur geonweerd en geregend. De tent heeft de waterproef test goed door staan. Gelukkig scheen de zon in de ochtend en konden we zonder gedoe de tent afbreken. Iets voor 10 uur reden we de camping af richting Denemarken,

Sont

We gaan over de Sontbrug. Dit is een tolbrug/tunnel tussen Malmo en Kopenhagen. Een enkeltje kost circa 60 euro. We kopen online een kaartje, we krijgen een paar euro korting en hoeven niet in de rij voor de tolbetaling. Helaas was het mistig dus het uitzicht was niet geweldig,

Kopenhagen

Direct doorgereden naar het centrum en geparkeerd in een parkeergarage. Wederom een bliksembezoek afgelegd. Bijna alle highlights gezien en diverse geocaches gevonden. De kleine zeemeermin maar achterwege gelaten. Bij een vorig bezoek aan Kopenhagen geconstateerd dat het beeld erg klein en slecht zichtbaar is.

Ringsted

We rijden door richting Jutland. We besluiten een trekkerhutje te huren in Ringsted. Het is al erg laat. Geen zin om te koken dus gaan we uit eten. Twee grote hamburgers en twee grote bier voor ruim 50 euro.

Morgen gaan we weer verder.