Uitstapje naar Karlskrona

28 augustus 2019 - Kristianopel, Zweden

We plakken er nog een semi rustdag aan vast. Het is aangenaam warm weer en in de ochtend luieren we op de camping. Aan het eind van ochtend vertrekken we richting het circa 35 km verder op gelegen Karlskrona.

Karlskrona

Karlskrona was ooit de belangrijkste haven van de Zweedse marine en ligt uiteraard aan de Oostzee. Er is een grote nu relatief lege haven, veel (schier) eilanden en bastions. We brengen een zeer kort bezoek aan de binnenstad maar gaan al snel naar het Marinemuseum.

Dit is niet al te groot en bestaat uit een binnenmuseum, drie historisch schepen die aangemeerd liggen en 2 duikboten in een hal. De toegang tot de schepen en duikboten is zeer beperkt. Al met al valt het museum een beetje tegen. Gelukkig was het vrije entree.

We zijn bijtijds weer terug op de camping. Vanavond eten we zalm die Monique gaat bereiden in de oven van de centrale keuken op de camping.

Morgen breken we de tent weer op en vervolgen wij onze reis.