Seat Cordoba

30 november 2022 - Ronda, Spanje

Thuisblijvers,

Dinsdagochtend 29-11 vertrekken we richting Cordoba. Tegen twaalf uur parkeren we in een parkeergarage in het centrum. We lopen een rondje door de oude Joods wijk en dalen dan af naar Mezquita. De Mezquita is de kathedraal van Córdoba in Spanje. Het historische centrum van de stad met de kathedraal staat op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Mezquita is Spaans voor moskee. Hiermee wordt verwezen naar de functie van het gebouw voor de Reconquista, voordat het een kathedraal werd.

Dit is het bekendste attractie van Cordoba. Met heel veel zuilen en bogen. We zijn een tijdje bezig om de locatie te vinden waar Anke den Dulk ooit een foto heeft laten maken en die zij naar Monique had gestuurd. Na enig zoeken vinden we de juiste locatie voor het maken van een remake foto.

Wij lopen nog een rondje door de stad en over de oude Romeinse brug. Rond 3 uur hebben we Cordoba wel gezien. We besluiten direct door te rijden naar Ronda. Onderweg boeken via Booking.com een verblijf in Ronda. Wederom een appartement. We luisteren in de auto naar de Langs de Lijn omdat Nederland tegen Qatar speelt. Het duurt even voordat we door hebben dat we naar de tweede helft luisteren. De wedstrijd begon om vier uur in plaats van om vijf uur. Het gaat dus ook niet lukken om de 2de helft te kijken. Wij zijn in Ronda als de wedstrijd is afgelopen.

Dit appartement is duidelijk minder fraai dan de versie in Granada. Er hangt ook een kwalijke rioollucht, nog net acceptabel als we de badkamermeubel dicht laten.

We gaan op zoek naar een restaurant en komen er achter dat de restaurants in Ronda op dinsdagavond zijn gesloten. We stellen onze plannen bij, gaan naar supermarkt en bereiden een maaltijd in ons appartementje.

Tot een volgende bericht.