Seat Malaga en  Alhambra

30 november 2022 - Granada, Spanje

Thuisblijvers of elders onderweg

Eigenlijk was ik niet van plan met bij dezen toch reislogger van onze Andalusië vakantie deels met terugwerkende kracht. Dit keer aan de hand van Seat modellen die naar plaatsen in deze streek zijn vernoemd.

Zondagochtend 27/11 vroeg vlogen we van Rotterdam naar Malaga. Rond half twaalf rijden we weg in onze huur auto. Niet de bestelde Fiat 500 maar een Hyundai i20. Waarschijnlijk is de i20 ruimer dan de Fiat 500 dus niet erg dat we een andere auto krijgen.

We rijden via de kustweg oostwaarts. Deze weg lijkt pas aangelegd en is voorzien van veel tunnels. Na een korte stop aan het strand rijden we noordwaarts richting Grenada. Ik heb enige tijd geleden een kaartje gekocht voor Alhambra.Het Alhambra is een middeleeuws paleis en fort van de Moorse heersers van het koninkrijk Granada in Andalusië. Het bevindt zich op een heuvelachtig plateau aan de zuidoostelijke grens van de stad Granada. Het hele complex van het Alhambra heeft een enorme oppervlakte van 140.000 m²

We staan keurig een half uur voor onze venstertijd bij de poort. We lopen door het park en bezichtigen de  Nasridenpaleizen. Ons kaartje wordt vier tot vijf keer gecontroleerd.

Hierna door naar het midden van het centrum van Grenada waar verblijven in een appartement hotel. Via nauwe straatjes en het negeren van diverse inrijd verboden komen we aan bij ons verblijf. De receptioniste loopt voor onze auto uit naar een deur een zijstraatje. Achter een deze deur zit een autolift nodig om onze auto op min 2 te parkeren. We zijn vermoeid van de lange dag. Wij halen een magnetronmaaltijd bij het nabijgelegen supermarktje en warmen deze op in ons appartement hotel. We spoelen de maaltijd weg met een Alhambra biertje.

Maandagochtend 28-11 slapen we uit en doen een dagje sightseeing Grenada’s. ’S Avonds gaan we luxe uit eten bij Puerta del Carmen . Een fraai en sfeervol restaurant en eten smaakt prima.

Tot een volgende bericht