Sightseeing Huntington part 1 en testen (29 november)

30 november 2021 - South Point, Ohio, Verenigde Staten

Thuisblijvers,

Maandag staat deels in het teken van onze terugreis. Daarnaast zijn we nog niet toegekomen aan de sightseeing van Huntington.

PCR-test

Om Canada binnen te komen heb je een PCR-test nodig. Deze heeft Mieke onlangs kosteloos geregeld via het ziekenhuis toen zij naar Toronto moest vliegen. Helaas kost deze test daar nu 200 dollar. Gelukkig is er een alternatief. Elders in Huntington kan je nog gratis laten testen. Het is niet druk en we worden netjes geholpen. Hier doen zij een dubbele test, een sneltest en een PCR-test. Als we de deur uit gaan weten we dat de sneltest negatief is. De bevestiging van een negatieve PCR-test krijgen we rond 18.00 uur. We kunnen met een gerust gevoel de terugreis aanvaarden. Mieke print de testresultaten uit en vullen de arrive CAN app in.

Hotdog eten bij Hillbilly

Na het testen gaan wij hotdog eten bij Hillbilly Hot Dog net buiten Huntington. Dit etablissement heeft enige landelijk bekendheid gekregen door het bezoek van een bekende Amerikaanse TV-kok. Het verkooppunt is een parkeerterrein met drie oude ingebouwde schoolbussen omringd door curiosa. Sommigen zouden het omringd door rotzooi noemen. Een leuk sfeertje en de hotdogs smaken uitstekend.

Sightseeing Huntington part 1

Na de hotdogs bezoeken we het Ritterpark, Heritage station, Glens Marshall shop en Pullmansquare. We eten wederom super Nederlands, verse wortelen, aardappelen en een hamlapje.

Tot het volgende bericht.