Stockholm

25 augustus 2019 - Stockholm, Zweden

Restje Boot

We hebben het feestgedruis aan ons voorbij laten gaan. We hebben ook geen inkopen gedaan in de taxfree winkel zoals de meeste van onze bootgenoten. We zij bijtijds gaan slapen en waren heel vroeg wakker want om 6.10 uur legde de boot aan. We waren snel van de boot af en op zondag ochtend is het ook in Stockholm erg rustig dus waren we binnen 20 minuten op de camping Bredang.

Bezoek aan Stockholm

Alles was nog niet open dus eerst maar koffie gezet op de parkeerplaats naast de camping. We hebben Camping Bredang uitgekozen omdat deze vlak bij een metrostation ligt. Uiteindelijk de auto laten staan op het parkeerterrein en vertrokken naar het metrostation. Een OV-dagkaart gekocht en afgereisd naar het centrum. Even rond gelopen en daarna met tram 7 afgereisd naar het ABBA museum dat Monique als oud ABBA fan wilde bezoeken.

Gelukkig was het museum al vroeg open dus konden we ons gelijk storten in de geschiedenis van ABBA. We hadden een audiotour in gesproken door Kees Tol. Grappig want een tijdje geleden hebben wij een programma gezien waarin hij dit inspraak. De meeste gasten waren van onze leeftijd. Het museum is niet al te groot en ondanks het vroege uur aardig druk. Na anderhalf uur hadden we het wel gezien. Toen stond er een rij bij de ticketbalie.

Daarna met een pontje naar het oude centrum. Hier de bekende toeristische plekken bezocht en genoten van een bakje koffie met een typisch Zweeds kaneelbroodje. Vervolgens met de bus naar het Raadhuis. Hier was het start- en eindpunt van een Triatlon. Enige tijd naar de sportievelingen gekeken. Daarna naar de camping. Iets na 15.00 uur ingecheckt en de tent op gezet.

Nu even luieren, bijtijds eten en mogelijk vanavond nog een keer naar Stockholm.

Morgen gaan we weer verder