Tallinn

21 augustus 2019 - Tallinn, Estland

Onderweg naar Tallinn

Vandaag weer grotendeels een reisdag. We gaan Letland alweer verlaten en op weg naar Estland. We gaan circa 300 kilometer afleggen. Alleen de laatste 30 km is snelweg. De rest slingerende provinciale wegen. Als we na 50 kilometer van een klein weggetjes een iets grotere weg op willen draaien blijkt dat deze afgesloten is. We moeten een stukje terug en een omleiding volgen over nog kleiner weggetje.

Ondanks de regen kunnen we goed door rijden want de wegen zijn erg rustig. Onderweg vindt Monique een geocache met als thema potloodhotel.

Bezoek Tallinn

Om 14.30 uur zijn we bij ons hotel Aquamarine in Talliinn. We wachten even tot de incheckbalie open gaat. Daarna met de stadsbus die recht voor het hotel stopt naar het Oude Centrum. Het centrum van Talliinn is iets groter dan Riga maar ook in een paar uur te bekijken ondanks een gedwongen pauze wegens een wolkbreuk. De commercie heeft het oud centrum van Tallinn ontdekt en de prijzen zijn beduidend hoger dan in RIga of Vilnius. We lopen het oude centrum uit en genieten tegen normale prijzen van een biertjes en pubmeal in the Dubliner.

Rond 19 uur weer terug in het hotel waar we koffie zetten.

Morgen gaan we weer verder. We moeten erg vroeg op wat we gaan met de boot van 6.00 uur naar Helsinki.