Tampere

23 augustus 2019 - Tampere, Finland

Sfeerimpressie camping Harmala

Door het ontbreken van reisverhalen ter compensatie een sfeerimpressie van deze camping. Het voelt als een 50 jaren camping zoals in de film Dirty Dancing,  de entree, het oubollig midgetgolfbaantje en heel veel houten huisjes. Er staat een groot gebouw waar je kan koken op elektra en kan afwassen. De verrassing is het toiletgebouw. Zie het bijvoegde filmpje. Mijn eerste toegevoegde video voorzien van wervend commentaar.

Tampere

De voorspelde regen valt mee dus vanmiddag Tampere bezocht. Tampere is de 2de/3de stad van Finland. Het echte centrum is saai, degelijk en ligt helemaal overhoop omdat zij een tramlijn aan het aanleggen zijn. Het meer interessante deel ligt lang het verbindingskanaal tussen de twee grote meren waar Tampere aan ligt. Door het hoogteverschil kan hier elektriciteit gemaakt worden. Langs het kanaal was ooit industrie, deels nog werkend en deels hebben oude gebouwen een andere functie gekregen. Dit is mooi gecombineerd met nieuwbouw.

Verder komen we weer een beeld tegen dat we eerder hebben gezien en valt ons de vele geparkeerde elektrische stepjes op.

Terug op de camping

Boodschappen gedaan en Monique kookt onder de luifel. Deze hoort bij de nieuwe tent en deze hebben we hier voor het eerst opgezet.

Morgen breken we de tent weer op en gaan we verder. Wil jij weten waar naar toe dan moet je morgen onze reislogger lezen.

1. Laura:
    23 augustus 2019
    ik zie helaas geen filmpje!