We zijn weer thuis

25 augustus 2022 - Den Haag, Nederland

We zijn weer veilig thuis. Monique heeft de katten al weer eten gegeven.

Ons rondje Jutland is ten einde. In totaal hebben 3.204 kilometers gereden in onze Doblo. Veel meer dan verwacht en de kaart van de reislogger aangeeft (2.331 kilometer hemelsbreed). Ik denk door relatief veel kilometers voor lokale ritjes. Deze zijn stiekem erg lang mede doordat de wegen letterlijk door het landschap slingeren. De wegen zijn over het algemeen goed zelfs de paar onverharde wegen die we hebben bereden.

Denemarken heeft de reputatie duur te zijn. Dit klopt als je uit eten gaat of een biertje op een terras wilt drinken. De prijzen in de supermarkten vielen ons reuze mee. Net boven het Nederlandse prijsniveau. Alleen snoep en chips zijn erg duur. We hebben weinig gesnoept deze vakantie.
De prijzen van attracties zijn net iets duurder, benzine gelijk in prijs en de campings iets goedkopers. Op Jutland zijn geen tolwegen en je kan vaak gratis parkeren. Je kan overal je pinpas gebruiken en we hebben nauwelijks contant geld gebruikt. We hadden circa 130 kroon liggen van onze rondje Oostzee 2019 en ik heb nu nog 26 kroon en 75 öre over. Waarvan 40 kroon bewust contant betaald bij de aankoop van onze enige koelkastmagneet van deze vakantie.

We hebben veel geluk gehad met het mooie weer en de campings waren erg goed en rustig. Het landschap is verrassend glooiend ondanks de geringe hoogte verschillen maar niet erg gevarieerd. Je moet wel van strand, duinen en bossen houden. Toch voldoende zaken die het bekijken waard zijn.

Voor ons een geslaagde vakantie. Nog even afwachten of de camper conform planning arriveert.

Misschien tot een volgende reis.

1. Claudia:
    25 augustus 2022
    Welkom thuis, wij vertrekken morgen naar Amerika.