Vertrokken naar Zutphen en ontsnapt uit een Kolenmijn

8 oktober 2019 - Spankeren, Nederland

Gisterenavond het spelletje Saboteur voor het eerst gespeeld en tot de conclusie gekomen dat je beter mijnwerker dan saboteur kan zijn.

Vanmorgen eerst een beetje uitgeslapen. Uiteraard waren de dames als eerst wakker. Zij verzorgden een voor herhaling vatbare koffie op bed service en haalden ook nog eens verse broodjes bij de Lidl.

Zutphen

Aan het eind van morgen vertrokken we in de miezer regen richting Zutphen. Een stadje met een historisch centrum. Alex had uitvonden dat er een koffiebranderij met de naam Pelikaan zou zijn. Als lid van de herenjaarclub de Pelikaan moest hij natuurlijk een bezoek brengen aan dit etablissement. De Pelikaan gelegen in de Pelikaanstraat is een verrassend leuk zaakje. Een historische koffiebranderij, theewinkel, souvernirshop en koffie- en theeschenkerij aan elkaar geschakeld. De Pelikaan koffie smaakte prima en werd ook smaakvol geserveerd. Onderweg terug naar de auto ontdekte wij ook nog de toren waar Rapunsel opgesloten zit.

Dieren op de boerderij

Terug op de boerderij ontspint Alex zich tot een echte kattenfluisteraar. De katten en kittens komen letterlijk op hem af. Via de whatsapp wordt Mieke op de hoogte gesteld van alle dieren op de boerderij.  Laura stuurt Mieke een zelfs foto van een labrador puppy, die helemaal niet op de boerderij is. Mieke wilt direct langs komen.

Escaperoom

Aan de het einde van de middag gaan we naar de kolenmijn. Dit is een escape room. Gekleed in overall en laarzen en voorzien van een lamp dalen we als echte mijnwerkers af in een kolenmijn. Per ongeluk komen we in een diepe mijngang uit. Via aanwijzingen moeten we ons een weg naar buiten vinden en pompen en verlichting herstellen. In een van de ruimtes stroomt het water letterlijk over de grond gelukkig hebben we laarzen aan. Het lukt ons om binnen een uur uit de escape room te ontsnappen. We drinken een biertje op de goede afloop.

Daarna terug naar onze hooiberg. Na het eten van wraps weet Eric dat hij het pak vlaflip niet moet schudden.

Tot morgen.