Op weg naar Nashville (15 november)

16 november 2021 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Thuisblijvers,

Vandaag begonnen aan onze trip door het midden van de USA.  Vanmorgen bijtijds opgestaan om broodjes voor het ontbijt te halen en de Sim-kaart en beltegoed te retourneren. De oudere Europese telefoons blijken niet ontlockt te zijn voor de Amerikaanse sim-kaarten. Voor internet onderweg blijven we afhankelijk van Mieke en de lokale Wifi. Bij Mieke ontbijten we uitgebreid met eieren met bacon.

Rit naar Mammoth Cave

Over bijna lege snelwegen rijden we door Kentucky naar het Mammoth Cave Park. Tijdens de rit zien vele wasberen, vossen en herten. Helaas allemaal dood na een aanrijding. Er liggen vele kadavers langs de wegen. Van de mannetjes herten is vaak de kop afsneden. Waarschijnlijk omdat het gewei nu ergens aan een muur hangt.

Onderweg passeren we een tijdzone en hebben nu 7 uur tijdsverschil met Nederland.

Mammoth Cave

We zijn ruim op tijd voor de tour Domes and Dripstones. We lunchen op ons gemak en gaan dan naar het verzamelpunt. Hier blijkt dat per schoolbus (helaas niet geel) naar het beginpunt gaan. Via heel veel trappertjes dalen we af. In een grote ondergronds theater krijgen we uitleg op het grottenstelsel. Volgens de gids, met hoed met vier deuken, het grootste grottenstelsel ter wereld. De grotten zijn uitgesleten in kalksteen. Bovenop het kalksteen ligt zandsteen dat het onderliggende kalksteen als een dak beschermd tegen invloeden van buitenaf. Op een plek is dak van zandsteen lek en kon het doorsijpelende water stalagmieten en stalactieten vormen. Dit deel is the high light van deze toer.

Door naar Nashville

Naar het grotbezoek rijden door naar Nashville waar we een hotel in een buitenwijk hebben geboekt. De kamer is lekker ruim. we krijgen bonnen voor een gratis drankje voor Happy Hour. De dames hebben geen zin om vanavond naar Nashville te gaan. We nemen daarom het gratis drankje in het hotel en gaan daarna eten. In de buurt hebben we via Google Maps een pizzeria gevonden. Het restaurantje ziet er niet heel gelikt uit maar de pizza’s smaken verrassend goed.

Tot volgende bericht.