Wij zijn weer thuis ( 3 mei 2024)

3 mei 2024 - Den Haag, Nederland

Beste volgers,

Onze reis is weer ten einde. Na het ontbijt bijtijds vertrokken met gedachte om in het begin van de middag thuis te zijn. Dan liep anders. We waren pas om 16.15 uur thuis. Maartje en Charlie komen ons begroeten. Ik zie in de tuin dat het gras, na het bijzaaien weelderig is gegroeid en dat ons nieuwe moerasplanten goed zijn aangeslagen.

De verspelde regen valt vandaag wel. Eerst heel weinig. Net te weinig om de ruitenwisser op de laagste stand interval te zetten. Maar genoeg om de dode vlieg los te weken die mij al een paar honderd kilometer vanaf van motorkap aanstaart. Het wordt een echte regen en file rit. Naast de gebruikelijke files bij Keulen en Oberhausen vooral veel file op Nederlandse A12. Op ieder knooppunt was het raak. Ik lees op net op teletekst dat het vandaag de drukste vrijdagmiddag spits van het jaar was. Dat hebben we doorleefd.

Deze vakantie probleemloos 2.587 kilometer in onze bejaarde Doblo gereden. Op de foto kan je zien dat bijna de kilometerstand 200.000 is bereikt. Dit keer een 4 accommodatie gehuurd, 2 vakantiewoningen, 1 kamer met gebruik van gemeenschappelijke keuken en 1 doorgangshotel. In alle accommodaties onze vakantie koffiebonen machine gebruikt. We hadden net genoeg aan de 1,5 kilo bonen die we hadden meegenomen.

We kunnen terugkijken op een geslagen vakantie. Het was bijzonder om week met onze kleinzoon Hugo (en zijn ouders) door te brengen. Voor Laura het herleven van vakantieherinneringen. Voor Eric een volgende stap in zijn integratie programma bij de familie Klein. Hier horen minimaal 2 tot 3 bezoeken aan Freiburg bij.

In tweede deel van de vakantie hebben wij voor ons nieuwe gebieden bezocht. Het letterlijke hoogtepunt van dit deel van de vakantie was het bezoek aan de berg Santris. Het opzetten van de meiboom en het optreden van de Musikkapelle Kolbingen complementeren de Top 3 van dit deel van de vakantie.

Deze vakantie zit er weer op.

Misschien tot een volgende reis

Groetjes Monique en Leo

1. Mieke:
    3 mei 2024
    Het was weer leuk om jullie avonturen te volgen.
    Op naar Luxemburg voor het volgende avontuur.
    Misschien leuk om op zo'n zelfde manier onze Javarust reizen te verslaan!
  2. Claudia van der Toorn:
    3 mei 2024
    Welkom thuis, en tot de volgende vakantie.
    Was weer fijn iedere ochtend bij het opstaan jullie verhalen te lezen

Jouw reactie