Laatste dag

4 februari 2023 - Den Haag, Nederland

Vandaag is de laatste dag van onze vakantie. We vliegen aan het begin van de avond terug van Faro.  Deze vakantie heeft vooral een onthaast karakter. Niet snel het halve land door racen om van alles te zien. We doen rustig aan en pikken de te bezoeken pareltjes er uit. We starten de ochtend meestal met een balkonscene. Tussen 9 en 11 staat de zon precies op het balkon. Je zit volledig uit de wind en het is de ochtend prettig vertoeven op het balkon. We ontbijten ook vanmorgen op ons gemak met een gebakken ei en verse broodjes gehaald in de nabijgelegen supermarkt. Niet te veel gegeten want de Croissant Carne van gisteren vulde wel erg goed. Zoals je op de foto kan zien hebben we uitzicht het lokale ziekenhuis. Heel oubollig luisteren we naar de Arbeidsvitaminen op radio 5.

We kunnen tot twaalf uur in het appartement blijven. Rond half twaalf vertrekken we richting Loule een locatie van de B-lijst. Het is een aardig historisch stadje met een fraaie overdekte markthal. We constateren dat je ook voor gekleurde huizen niet naar helemaal naar Curaçao hoeft te reizen. Monique vindt in Loule haar 700ste  geocache. Een virtuele cache waarbij op een specifiek punt een foto moet maken. Eigenlijk was dit haar 701ste geocache maar omdat ik gisteren heb verzuimd dit te melden in de reislogger doe ik aan geschiedvervalsing. We hebben het stadje snel gezien. Om de tijd te doden nemen we van ellende een versnapering op een zonnig terras.

We vinden nog een aantal geocaches op de weg naar het verhuurbedrijf nabij de luchthaven van Faro. We zijn ruim op staat dus nemen we eerst een biertje op een terras van een café naast het verhuurbedrijf. Helaas ligt dit terras niet in de volle zon. Rond half vier leveren we huurauto in. Alles verloopt vlot en we zitten al snel in het transferbusje naar vliegveld. We nemen nog maar biertje op een zonnig terras voor het vliegveld. Daarna begint het grote wachten. De terugvlucht verloopt voorspoedig. Mieke komt ons afhalen op Rotterdam-The Haque AirPort.  Twintig minuten later zijn we thuis.

Terug kijken

Dit was een geslaagde vakantie. Een mooie mix van rust en dingen ondernemen. In de Algarve was het rustig maar op de toeristische plekken hoorde je altijd iemand Nederlands praten. Wij zagen ook met grote regelmaat auto’s met Nederlands kenteken. We zagen ook veel campers. De campings en de speciale campers parkeerplaatsen werden goed gebruikt. Grijs was de overheersende haarkleur.

We hebben geluk gehad met het weer. Hier koud voor de tijd van het jaar maar overdag strak blauwe lucht en amper een wolk gezien.

Ronaldo is nog niet vergeten. De wedstrijden van zijn nieuwe club uit Saudi Arabië worden meerdere keren herhaald op TV. Zijn afbeelding hebben we gezien op een grote muurschildering. We zijn diverse Forza Portugal winkels tegen gekomen. Hier kan je spullen van het nationale elftal en Ronaldo kopen. Bij de laatste zag ik het shirt van Fernandez prominent vooraan in de winkel hangen. Ronaldo moet gaan vrezen voor zijn populariteit.

Misschien tot een volgende reis.

1. Claudia:
    4 februari 2023
    Fijn dat we weer mee mochten reizen!!
    Genoten van de verhalen tot de volgende reis!
  2. Laura:
    Welkom thuis!
  3. Mieke:
    4 februari 2023
    Fijn dat jullie het naar je zin hebt gehad. Op naar het volgende avontuur!