Hoogtepunt van de dag Franse Lelietapijt (2 mei)

2 mei 2024 - Mühlhausen, Duitsland

Beste volgers,

Vanmorgen werden we rond zes uur voor het eerst wakker. Op werkdagen beginnen de kerkklokken rond deze tijd te luiden. Er zijn meerdere in de omgeving van onze accommodatie. De grootste staat vlak naast ons. Wederom de geneugten van een verblijf is centrum van een stadje. Rond zeven uur worden we echt wakker. Monique snelt naar de lokale bakker. We eten een broodje en smeren de rest voor onderweg.

Er werd al dagen verspeld dat het vandaag de hele dag zou regenen. Daarom vandaag een saunadag ingepland. We rijden circa 3 uur noordwaarts. We gaan naar Sinsheim. Hier is een bijna kopie Badenparadies Schwarzwald. Deze uitspanning heeft ook een palmenoase en thermen maar geen glijbanen.  We hebben met enige moeite onine voor een fors bedrag een 4 studen thermenkaart kunnen bemachtigen.

Het is redelijk druk. Gelukkig is de voorspelde regen niet gekomen zodat je ook buiten kan vertoeven. De sauna’s stellen niet zo veel voor. De eerste opgieting die we bijwonen is ontzettend duf. De tweede is beter. Twee dames zwaaien er enthousiast en lustig op los met hun handdoeken. Dit alles wordt ondersteund door een vrolijke muziekmedley. In de Alpensauna wordt een vergelijkbaar tafereel opgevoerd op Titoler muziek. Na 4 uur zijn we zat en verlaten we de thermen.

We rijden naar het nabijgelegen Heidelberg. Hier is een Moutainware winkel waar ik een kijkje wil nemen. Wij hebben mazel, 40 % korting op alles. De oogst 3 T-shirts, 1 overhemd met korte mouwen en bloemetjes en 3 paar wandelsokken. We consumeren een uitstekende schnitzel in een restaurant naast de Mountainware winkel.

We verblijven in een overnachtingshotel in Muhlhausen. We hebben ons enigszins laten leiden door de naam, Hotel Leo. Dit hotel heeft een verrassende goede prijskwaliteitsverhouding. Lage prijs, nette kamer, goed bed, goede wifi, een TV die het doet en waarop ik snooker kan kijken en tapijt in de gang met Franse Lelies. De koffie zet faciliteiten ontbreken dus ik haal maar weer ons vakantie bonenapparaat uit de auto.

Vanaf 4 uur is het benauwd, rommelt en af en toe valt er een druppel. Elders ik de regio heeft het flink geregend. Het is afwachten of de regen hier wil vallen. Hopelijk spoelt dan eindelijk het gele stuifmeel van onze Doblo af.

tot het volgende bericht

Groetjes Monique en Leo

1. Laura:
    2 mei 2024
    De regen, hagel en omweer is bij ons in de eifel wel langsgekomen!

Jouw reactie