Hoogste punt bereikt (28 april)

29 april 2024 - Doberatsweiler, Duitsland

Beste Volgers

Vanmorgen geen Hugo wekker maar toch werden we bijtijds wakker. We ontbijten in onze nieuwe vakantieverblijf. Ruim, schoon maar de inrichting is enigszins gedateerd. Op de foto zie een typisch Zuid Duitse eetkamer.  Aan wand schilderijen die bij Kunst & Kitsch als volkskunst aangeduid zouden worden. De thema kleur is oranje. Naar ik heb vernomen heb is dit nog steeds een populaire kleur voor vakantieverblijven. De porseleinen kip neigt naar kitsch. Het typisch Zwitserse product komt goed van pas wat ook in dit verblijf ontbreekt een broodmes.

Gisteren gingen via Zwitserland weer terug naar Duitsland. Vandaag gaan we eerst via Oostenrijk naar Zwitserland voor een bezoek aan de Santris. Een berg van 2502 meter die je kan bereiken met een kabelbaan. De Santris ligt op anderhalf uur rijden van ons verblijf.
De Santris is ruim duizend meter hoger dan de eerder bezochte Feldberg. De Santris heeft meerdere uitzichtplateaus en is de hoogste berg in de omgeving. Je kijkt uit over de Bodensee en de besneeuwde bergtoppen. Op de Santris ligt een paar meter sneeuw. Het waait stevig, zie mijn haarlokken op een van de foto's. Ondanks de stevige prijzen nemen we ein kaffee mit kuchen in restaurant met uitzicht op de bergen.

We dalen af en rijden naar Liechtenstein. We brengen een bezoekje aan de hoofdstad Vaduz. De Doblo staat recht onder het koninklijk paleis geparkeerd. In dit gebied is een drone verbod van kracht.
Wij zijn nog nooit in Liechtenstein geweest en laten een bewijs van dit bezoek vereeuwigen in ons paspoort. Dit is een hoofdstad dus kopen we een lelijke koelkast voor onze hoofdsteden verzameling. Waarschijnlijk de duurste koelmagneet die we ooit hebben gekocht. Uiteraard scoren we ook een aantal geocaches.

Via Oostenrijk rijden we terug naar ons verblijf. Een rondje met veel bochten en hoogteverschillen de Doblo en zijn chauffeur moesten hard werken vandaag.

Groetjes Monique, Leo, Erna und Dieter

Jouw reactie