Hugo vindt zijn eerste geocache terwijl zijn ouders in Europapark zijn (23 april)

24 april 2024 - Kirchzarten, Duitsland

Beste volgers,

Vandaag is babydump dag. Hugo wordt om iets over zevenen bij ons bed afgeleverd. Zijn ouders vertrekken een half uurtje later voor een bezoek aan Europapark. Dit is het grootste attractiepark van Europa bekend om zijn vele achtbanen. Het ligt in Rust, drie kwartier rijden van onze accommodatie.

We ontbijten met Hugo. Na het ontbijt speelt hij met zijn nieuwe vuilniswagen die hij gisteren heeft gekregen. Na zijn ochtend dut gaan we naar Mundenhof. Hij krijgt zijn nieuwe schoenen aan die vannacht keurig op het schoenenrek hebben gestaan.

Mundenhof is een kruising tussen een grote kinderboerderij en kleine dierentuin. Toen onze kinderen klein waren gingen we hier regelmatig naar toe. Naast geiten en varkens hebben zij ook apen, kamelen (met 2 bulten), buffels, bizons, struisvogels, andere dierentuindieren en diverse speeltuinen. Eigenlijk is Hugo nog iets te jong voor deze uitspanning. Het is typisch Duits. Je mag door de geitenweide lopen maar niet van het pad af. Ook typisch Duits is het grote restaurant met heel veel tafels buiten. Het is nog steeds fris dus wij gaan binnen zitten en bestellen een grote salade en een schnitzel mit pommes (mijn eerste deze vakantie). Hugo krijgt eerst zijn meegebrachte boterham en daarna eet hij lekker mee. Ook schnitzel mit pommes gaat er goed in.

Na de maaltijd lopen terug naar de auto. We vinden onze eerste geocache van deze vakantie. Dit is Hugo zijn eerste geocache. Zijn naam wordt vermeld in het logboek. Wij gaan terug naar de Dobelpeterhof waar ik een dutje doe in afwachting van het volgende deel van ons programma.

Hugo is een levendige baby en maakt veel geluid. Hoewel er amper een zinnig woord uitkomt lijkt hij af en toe papa te zeggen. De trotse ouders beweren dat hij dit gericht doet. Wij twijfelen hier sterk aan zeker nadat Hugo een harig varken in de Mundenhof met papa aanspraak.

Iets na 16.00 uur gaan we Hugo showen in de Sonnebergstrasse. Met uitzondering van Armin woont het grootste deel van de familie Wenz daar. Oma Wenz woont op de onderste verdieping en Silke und Marcus en de kids wonen op de twee verdiepingen er boven. Armin gaat altijd op dinsdag aan het einde van de middag bij zijn moeder langs voor ein Kaffee mit Kuchen. We sluiten hierbij aan. De koffie wordt geserveerd in keurige kopjes en we mogen een taartje uitzoeken. Later komen ook Marcus en zijn zoon Dominic thuis en schuiven aan. Silke is aan het werk maar zij heeft Hugo gisteren al gezien.

Rond 18.30 gaan we terug naar de Dobelpeterhof waar Laura en Eric ons opwachten. Zij zijn iets eerder dan verwacht terug uit Europapark. Blijkbaar een vermoeiende dag. Eric sliep nog sneller dan Hugo. Lees hieronder het verslag van gastreporter Laura.

Voor ons zit het dagprogramma er nog niet op. We gaan later op de avond terug Sonnebergstrasse. Armin is een etage gestegen en Silke is klaar met werken. Conform verwachting drinken Silke en Monique sekt en wordt het weer laat.

Speciale bijdrage van gastreporter Laura Segaar
Vandaag mag ik ( onder lichte dwang) een paragraaf maken als gast schrijver in deze Reisblog, alweer een primeur in deze vakantie. Ondanks dat het geen donderdag was mocht Hugo vandaag de hele dag verwend worden door Opa en Oma want papa en mama gingen een dagje weg. Een beetje vroeger dan normaal werd Hugo voor de deur van Opa en Oma afgeleverd want wij moesten vroeg de auto in. Het weer stelt niet teleur en in een lekker ochtend zonnetje rijden we naar het erlebnis resort Europa-Park.

We hebben een rustige dag uitgekozen en we hebben voor de lunch al de meeste top attracties gedaan.  Door slim gebruik te maken van een virtuele wachtrij kunnen we 3 achtbanen in de wachttijd van 1 doen! Om ons toch een beetje thuis te voelen hebben we in Holland geluncht en hebben we daarna de weg gevolgd door Europa! Wij hebben onze dag afgesloten met een snelle maaltijd in het bekende Fiesta. Niet hoogstaand maar precies waar we behoefte aanhadden. Een snelle vullende maaltijd zonder poespas. Thuis wachten we Opa en Oma Klein op en krijgen we hele dikke knuffels van onze lieve Hugo. Die stiekem Papa en Mama toch wel gemist heeft.  Eric is al op de bank in slaap gevallen, dit word een enerverende avond op de Pfeifferberg!

Tot het volgende bericht

Groetjes Monique, Leo, Laura, Eric, Hugo und Armin (ondertekening aangepast na klachten)

1. Ria:
    24 april 2024
    Knap dat slapende Hugo een geocache heeft gevonden 😀
  2. Monique en Leo:
    24 april 2024
    Onze kleinzoon is een jonge man met veel talenten

Jouw reactie