Met de trein naar Gleis 1 (24 april)

24 april 2024 - Kirchzarten, Duitsland

Beste volgers,

Afgelopen dagen waren redelijk vermoeiend. Vandaag lassen we een semi rustdag in. Hierdoor even tijd om enig historisch speurwerk uit te voeren. Ik heb de harddisk met foto’s meegenomen. Ontdekt dat we in 2008 voor het eerst op de Dobelpeterhof waren. Zie de foto van onze kids met de toenmalige hond Anton. Armin had in 2008 de trui al die hij maandag aan had. Geen foto gevonden met Armin in trui en onze kids maar wel een foto waarop hij een potje bokst op de Wii met zijn broer Marcus.

Na het ochtendslaapje van Hugo gaan we de Pfeiferberg op. Hier stonden in de het verleden tientallen houtsculpturen die rond het huis van de maker en in het bos stonden opgesteld. Bij de werkplaats zien we een beeld in wording en een bekend oud beeld. We lopen naar de bushalte en klimmen hier naar boven. We ontdekken nog maar een plek met houten beelden. Vermoedelijk is de rest van de beelden verplaatst of vergaan. In 2014 logeerden we in de buurt. Toen was volger Mieke de Zwart met ons mee vakantie en hebben toen ook deze plek bezocht. Toen was het verval al ingezet en nu is bijna alles verdwenen.

Na de lunch doen we rustig aan. Om 17.15 uur begint Hugo aan zijn eerste treinreis. Deze duurt halfuurtje en dit is een rechtstreekse verbinding van Kirchzarten naar Hugstetten. Op dit station in het restaurant Gleis 1 (perron 1) gevestigd. Een bezoekje aan Gleis 1 is bijna een verplicht nummer bij een bezoek aan Freiburg. We hebben gereserveerd en een tafel met banken direct aan het perron. Een tafel helemaal in de hoek. Perfect voor ons. Ruimte voor een kinderstoel en ruimte voor Hugo om op de grond te spelen. Hugo krijgt zijn eigen potje en helpt daarna met het opeten van de spareribs en schnitzels.

Rond 20 uur zijn we terug in de Dobelpeterhof. Hugo gaat direct zijn bed in. De Wingspanvogels blijven in de doos. Er is geen animo om een spelletjes te doen.

Tot het volgende bericht

Groetjes Monique, Leo, Laura, Eric, Hugo, Armin, Silke und Marcus (ondertekening aangepast na klachten)

1. Mieke:
    24 april 2024
    Jaja, ook in 2014 in Freiburg geweest en in Gleis 1 gegeten.

Jouw reactie