Århus in de herkansing

22 augustus 2022 - Norsminde, Denemarken

Vandaag was er weinig wind en daarom goed toefen op de camping. Door het wat minder warme weer is het zeewater een 1,5 graad afgekoeld. Er hangt een water thermometer aan de steiger waar we dagelijks op kijken.Laatst gemeten temperatuur was 19 graden. Dat komt in de buurt van frisjes maar toch gezwommen vandaag. Vandaag meerdere keren dolfijnachtige beesten gezien. Mogelijke zijn dit kleine bruinvissen. Het zijn er twee die voor kust heen en weer zwemmen en af en toe boven water komen.

Onze camping heeft net als de meeste campings onbezolderde campingtoezichthouders. Meestal een ouder echtpaar op een vaste plek op prominente plek. Ook wij hebben zo’n echtpaar. Met een caravan aan de rand van het tentenveld  met zicht op de paden naar de entree en de centrale voorzieningen. De heggen langs de plek zijn strak geschoren en het gras is kort gemaaid. Zij zitten de hele dag in voortent of caravan onze kant op te turen.

Vanmiddag wilde we even van de camping af, naar Århus voor een herkansing. Dit keer met de auto. Leo wilde parkeren in de automatische autoberging maar deze wilde onze Doblo niet stallen. We kregen een melding dat de afstand tussen bodemplaat en maaiveld te gering was. Zelf nooit de indruk gehad dat onze Doblo laag over het asfalt zweeft.
Dan maar op straat parkeren. We bleken vorig bezoek een highlight gemist te hebben. De Mollestien een straatje met kleine kleurige huisjes. Deze alsnog bezocht. Daarna nogmaals een rondje door het centrum gelopen en wederom waren we niet onder de indruk. Wel gesignaleerd dat er op de voetgangersverkeerlichten Viking poppetjes staan. Dit was ons niet eerder opgevallen.

Terug op de camping zagen we dat we nog de enige tent op ons deel van het tentenveld zijn. Missie geslaagd. We kunnen vertrekken en dat doe we morgen ook.

Ter gelegenheid van ons laatste avond op deze camping wilde uit eten. Helaas zijn op maandag de restaurants gesloten. Daarom maar een overgerecht gehaald, deze opgewarmd in de oven van de campingkeuken en gegeten in het clubgebouw. Hier kregen we visite van een jonge zwaluw. Deze kon de deur naar buiten niet meer vinden, werd hier wat zenuwachtig en begon tegen de ramen te vliegen. Door een klap tegen de ramen was het beest even versuft en kon Leo zijn reddingsactie uitvoeren. De zwaluw buiten gezet, vloog toen niet direct weg maar was naar een paar minuten toch verdwenen. Ik verwacht dat onze campingstoezichthouders het zwaluwincident inmiddels hebben gemeld bij de camping directie.

Tot een volgend bericht