Oude spullen - tijdloos

13 augustus 2023 - Freiburg im Breisgau, Duitsland

Deze vakantie kwamen regelmatig oudere herinneringen langs. Gelukkig zijn we zelf nog jong en fief maar ik merk dat dit niet altijd geldt voor de spullen die we meeslepen. Met een stokkentent hoor je er niet bij tussen al die opblaastenten. Het tafeltje en de koelkast zijn nog uit de begintijd van onze kampeer carrière. De stof van de stoelen wordt hier en daar een beetjes sleets. Onze elektrakabel is een krijgertje van Monique haar vader maar voldoet nog uitstekend.

Onze Doblo is inmiddels 14 jaar oud en heeft 190.000 km op de teller. Zijn rijcomfort is niet geweldig maar de bagageruimte is enorm en erg handig voor een kampeervakantie. De huidige kampeerder rijdt in een SUV, bij voorkeur een Volvo, met dakkoffer.

Onze autoradio met CD speler is afkomstig uit de Fiesta van Mieke. Deze heeft geen Bluetooth. Met een telefoon verbonden via een aux kabel met spelen we opgenomen muziek af of luisteren via een app naar Nederlandse radiozenders. Deze vakantie gemerkt dat mijn nieuwe telefoon geen aux uitgang meer heeft en wij alleen met de telefoon van Monique de genoemde afspeeltruc kunnen uitvoeren. Wij hebben ook een Bluetooth speaker met DAB radio en Samsung Buds Live oortjes bij ons.

Wij navigeren met Google Maps maar ik gebruik liever de good old Tomtom. Beide navigatie systemen zijn het niet altijd eens over de beste route.

Lezen doet we al jaren volledig digitaal en wij hebben inmiddels al een paar E-readers versleten. Dit jaar gemerkt dat veel campinggasten boeken van papier lezen. Zijn we op dit punt te modern???

We hebben nog geen andere kampeerders ontmoet die een koffiebonen apparaat meeslepen. Onze nieuwe oplaadbare dimbare schermlamp blijkt heel handig te zijn. De oude lamp op stroom dit jaar niet gebruikt.

Moraal van dit verhaal. Geen. We doen ons ding. Vervangen als iets nog werkt doen we niet snel. Af en toe gaan we met onze tijd mee, soms houden we dingen om nostalgische redenen in stand.

Ik heb op zolder nog een autoradio met een cassetterecorder liggen en misschien kan ik nog ergens een telefoon met een aux uitgang op de kop tikken. We zouden ook een andere auto kunnen kopen met een moderne geluidsinstallatie.

1. Mieke:
    Weer geniten
  2. Mieke:
    13 augustus 2023
    Weer genoten van jullie verhalen.
    Zijn er nieuwe Doblo's met Android? Voor verbinding met Google maps voor realtime verkeerschaos, Spotify om de Javarust playlist af te luisteren, en vast nog meer.
    Maar ... blijf lekker jullie zelf!
    Goed thuisreis!!
  3. Laura:
    13 augustus 2023
    Of je koopt een verloop stekkertje waardoor je als nog je telefoon aan je oude radio kan koppelen!!!