Hugo in sneltreinvaart de berg af

21 april 2024 - Kirchzarten, Duitsland

Beste volgers,

Een voordeel van ons appartement is dat de muren en deuren relatief dik zijn en de slaapkamers niet aan elkaar grenzen. We hebben vannacht prima geslapen. Pas om half acht horen we Hugo. Kort daarna wordt er op de deur geklopt en kruipt Hugo onze slaapkamer binnen. Daarna even dollen in het bed van opa en oma. Hugo maakt een snelle motorieke ontwikkeling door. Tot voorkort lag hij nog als een zeehond op zijn buik te wiebelen daarna begon hij zich tijgerend voort te bewegen en nu kruipt hij op handen en knieën en weet snel grote afstanden af te leggen. Hij kan zich ook optrekken aan de salontafel en deze hebben maar snel leeggeruimd.

Kirchzarten ligt vlak bij Freiburg. Wij komen vaak in Freiburg omdat er vrienden van ons wonen en een bezoek aan Freiburg goed te combineren is met een kampeervakantie in Frankrijk. Later ontdekten we dat de Feldberg een goedkoop en kindvriendelijk skigebied is. Zo zijn we in Kirchzarten beland. Vanaf Kirchzarten kan je met de trein en de skibus snel naar het skigebied Feldberg reizen. Omdat we liever niet de hele week maar 2 of 3 dagen wilden skiën was dit een goede combi. Dicht bij het skigebied en dicht bij onze Freiburgse vrienden. Dat kan niet op de Veluwe of in Zuid-Limburg.

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met wintersport dus reizen we ook dit keer af naar de Feldberg. Dit keer met de auto wat dat is toch iets praktischer met Hugo. Wij voorin en de (klein)kinderen op de achterbank van de Doblo. Heel vertrouwd. Dit is de eerste keer dat Eric in dit deel van het Zwarte Woud komt. Onderweg stoppen we daarom bij de Hirschsprung om een foto van een besneeuwd hert te maken.

We parkeren in de nieuwe parkeergarage naast de skipiste. Er ligt een flink pak sneeuw. Hugo maakt zijn eerste afdelingen en poseert na afloop in een geleend racesleetje. Na deze inspanningen hebben we een beloning verdiend. We gaan eten in echte skihut. Ze verkopen de juiste producten, currywurst, schnitzel mit pommes en kasespatzle en hebben het juiste bier van het vat. Rothaus uiteraard.
Na de maaltijd we maken nog enkele afdalingen. Hugo houdt het na enkele afdelingen voorgezien en doet een tukje in zijn buggy in de sneeuw. Na deze inspanningen rijden we terug naar Dobelpeterhof. De (klein)kinderen slapen op de terugweg op de achterbank. Ook heel vertrouwd.

Voor Hugo was het vermoeiend dag en hij ligt al om 18.15 uur in zijn bed. Wij gebruiken een lichte broodmaaltijd. In de avond hebben we nog voldoende energie om voor de eerste keer het spel Wingspan uit te proberen. Het duizelt even van de verschillende vogelsoorten, eieren, voedselsoorten en bonussen maar we komen er uit.

Tot het volgende bericht

Groetjes Monique en Leo

1. Mieke:
    Wat een leuke foto's!
  2. Nicole:
    22 april 2024
    Leuk en nog zoveel sneeuw! Wingspan is een super spel! Mooi gemaakt en leuk om te spelen! Veel plezier daar
  3. Pubquiz Anke:
    22 april 2024
    Veel plezier samen in de sneeuw ❄️

Jouw reactie