Trein rijdt nog steeds door het dal

20 april 2024 - Kirchzarten, Duitsland

Beste Volgers

Vanmorgen om 6.00 uur vertrokken en rond 14.30 uur op plaats van bestemming aan gekomen. Laura, Eric en Hugo hebben een overnachting een jachtslot in gebouwd en arriveren twee minuten na ons. We verblijven komende week in de Dobelpeterhof. Hier zijn we meerdere keren met het gezin op vakantie geweest. Mieke en Robbie zijn hier afgelopen jaar nog op vakantie geweest.

Wij huren een appartement op de bovenste verdieping van een boerderij net buiten Kirchzarten. De omgeving ziet er uit zoals je het berglandschap van een modelspoorbaan voorstelt. Een trein in het dal, bergen met hier en daar een boerderij. De Dobelpeterhof is de hoogst gelegen boerderij en we hebben een fantastisch uitzicht over het dal. Hier komt vier keer per uur puntlich een trein voorbij. Dat moet ook wel want de Höllentalbahn is enkel spoor. Alleen op enkele stations kunnen de treinen elkaar passeren. Helaas rijden er geen stoomtreintjes meer. De laatste keer dat we op de Dobelpeterhof waren in 2018, reden er nog dieseltreinen maar onlangs is de lijn geëlektrificeerd.

Op de Dobelpeterhof hoort een hond. Onze eerste hond heette Anton, daarna kwam Bruno, de huidige hond heet Oscar. Nog een jong beest en een beetje onstuimig.

We sjouwen de spullen naar boven en daarna gaan de dames boodschappen doen. De heren blijven op de Dobelpeterhof. Hugo is door het reizen een beetje van slag, hij doet een kort dutje maar is niet in het beste humeur. Laura kookt en na het eten gaat Hugo naar bed. We zijn allemaal een beetje duf door de reisdag. Het nieuwe spel Wingspan blijft ongeopend op de kast. Het wordt geen sprankelende avond.

Tot het volgende bericht

Groetjes Monique en Leo