Klaar voor vertrek

20 april 2024 - Den Haag, Nederland

Zaterdag gaan we beginnen we aan onze volgende vakantie. Het wordt een vakantie in 2 delen. We zijn bijna 2 weken weg. De eerste week samen met Laura, Eric en onze kleinzoon Hugo. De tweede week gaan we samen verder op pad.

Vrijdag een bijzondere vakantie voorbereiding gehad. Ik heb behangen in het nieuwe huis van Ome Aad. Samen met een volger van reislogger behang geplakt in het toekomstige huis van de vader van een andere volger. Deze andere volger is op haar beurt weer de nicht van Monique vandaar Ome Aad. Kunnen jullie het nog volgen. ???

We zouden donderdag worden aan gesloten op glasvezel internet van KPN. Dit ging niet helemaal goed. In het zelfinstallatie pakket bleek het verkeerde aansluitkastje te zitten. Dit werd geconstateerd door de monteur die langs kwam. Vrijdag zou hij het juiste kastje komen installeren. Je raad het al. Er kwam geen monteur. Donderdag zelf een noodopstelling gemaakt want de nieuwe router kon geen wifi maken maar kon wel een signaal via een LAN-poort doorzetten. Een lange kabel naar de woonkamer getrokken en hierop een oude router (de good old familie Klein boven) op aangesloten die ik nog op zolder had staan. Hiermee hebben we wifi en TV in de woonkamer. De Homewizzard (weergave van digitale gas- en elektrameter) was een paar uur buiten gebruik. Deze meetdata is deze kwijt maar een de hand van laatste en huidige meterstand maakt de Homewizzard zelf een verdeling van het verbruik. Nog nooit zo gelijkmatige terugleverpatroon gehad.

Ondanks de bijzonder voorbereiding toch op het gemak de vakantie voorbereidingen kunnen voltooien. Zoals je  kan zien op de foto is het belangrijkste voorwerp, het vakantie bonenapparaat, netjes ingeladen. Gelet op de bergruimte van de Doblo mogen wij voor Hugo een box, ledikantje en kinderstoel meenemen.

Ik heb een upgrade versie van de reislogger genomen. Dus als het goed is zijn jullie gevrijwaard van reclames en kunnen alleen genodigden (jullie dus) onze verhalen lezen.

Gewoontegetrouw verklap ik niets over onze reisplannen. Daar kom je vanzelf achter als je onze reislogger volgt. In tegenstelling tot de vorige vakantie heb je weinig aan onze reisnaam. Ik kan wel alvast verklappen dat we niet gaan vliegen naar onze vakantie bestemming.

Tot het volgende bericht

Groetjes Monique en Leo

1. Mieke:
    20 april 2024
    Op de Veluwe of in Zuid-Limburg kun je ook fijn vakantie vieren!

Veel plezier!
  2. Claudia van der Toorn: