Wir sind in Freiburg

24 augustus 2020 - Freiburg im Breisgau, Duitsland

Thuisblijvers,

Op zondag zijn om iets over 9.00 uur van de camping Couderc vertrokken richting Freiburg. Een rit van circa 850 km.  Ondanks de relatieve rustige wegen een pittige rit. Met name een doorsteek van circa 150 km door het Centraal Massief over de route Nationaal waar je gemiddeld 60 km per uur kan rijden houdt behoorlijk op.

We zijn rond 19 uur in Freiburg . We hebben dan geen zin meer om de tent op te bouwen. We eten wel bij Camping Tunisee en melden ons aan bij de receptie. Frau Bruder herkent ons direct. We krijgen een mooi plekje toegewezen met ingang van maandag. We slapen vannacht bij Armin.

Armin is echter nog niet thuis als we klaar zijn met eten. Hij is nog bezig met de nazit van een wijnwandeling. Wij gaan Armin ophalen op een kwartiertje van de camping. De wijn wandeling ging meer om het wijndrinken dan het wandelen. Mama drinkt een glaasje mee en papa houdt het maar bij koffie. Rond 22 uur vertrekken wij naar de Hochdroferstrasse. We drinken en kletsen nog wat en daarna volgt een kleine verbouwing van de woonkamer van Armin om plaats te maken voor ons luchtbed.

Op maandag moet Armin werken. Wij blijven even liggen en ontbijten uitgebreid op het terras en kijken onderwel naar de zwaluwen die onder de dakrand nestellen. Daarna melden wij ons bij de receptie van de camping  en bouwen ons tent op. Het is mooi weer dus we zonnen bij en zwemmen in de Tunisee. Dan is de tijd om boodschappen te doen bij de Edeka. Armin komt na zijn werk op fiets naar de camping waar we gezamenlijk eten.

Morgen ga we op pad dus ik verwacht morgen een volgend bericht.

Groeten Monique en Leo

1. Laura:
    24 augustus 2020
    Wat zou ik graag weer een keer daar naartoe gaan! Leuk om te zien :)