Jeep Grand Cherokee

14 november 2021 - New River Gorge Bridge, Verenigde Staten

Ik heb nog weinig verteld over onze huurauto de Jeep Grand Cherokee. De auto is groot en hoog. Zo hoog die ik zelfs moeite heb om in de auto te klimmen. Je zit hoog maar deze auto is niet erg geschikt voor mensen met een lang bovenlichaam zoals ondergetekende. Ik  zit met de stoel, alleen elektrisch te bedienen, op de laagste stand bijna met mijn hoofd tegen het plafond. Mijn blikveld vooruit bestaat maar voor driekwart uit voorruit en voor een kwart uit plafond. De raampjes achter zijn verrassend klein en het zicht naar achter is matig maar te doen met de achteruitrijd camera. Bij het inparkeren vooruit kan je strepen van het parkeervak nauwelijks zien door de hoge motorkap. Mijn geliefde Micra, overigens net weer APK goedgekeurd, biedt meer hoofdruimte en het zicht in de Doblo voelt als een ruimteschip in vergelijking met de Jeep. Maar toegegeven de Jeep rijdt zeker met cruise control aan een stuk comfortabeler dan mijn beide eigen auto’s. Mieke vindt de Jeep fantastisch is blij weer te kunnen rijden na haar auto-ongeluk met haar Santa Fe en zij het sinds oktober zonder auto moet doen.

De Jeep heeft een sleutel maar geen contactslot. Je kan starten met een knop als de sleutel     In de buurt is. De deur gaat automatisch open als je met de sleutel in je zak de deurhendel van de bestuurdersdeur aanraakt. Dit systeem heeft ook nadelen zoals ik gisterenavond heb ondervonden. Ik zette Monique af bij Econolodge en reed door naar de Wallmart om te  tanken. Na het tanken wilde de Jeep niet starten omdat Monique de sleutel in haar jaszak had. Nadat ik me verontschuldigde bij de kassa liep ik naar Econolodge om de sleutel op te halen. Gelukkig was de afstand tussen de hotel en het tankstation maar een paar honderd meter.

Groetjes

Leo Klein

1. Ria:
    14 november 2021
    Wat een fantastische vergelijking van je auto’s. Hahaha
    Beetje dom zou een bekende Nederlander zeggen wat betreft het tanken.
  2. Mieke:
    15 november 2021
    Heb je de handrem van de Jeep gevonden?
    Mn zusje heeft er ook een. Ik zou een rondje met haar auto rijden toen ze in Egypte was. Kreeg hem niet van z'n plek 🤣
  3. Monique en Leo:
    16 november 2021
    De Jeep heeft geen handrem maar een voetrem. In plaats van de handrem aan te trekken moet je voetpedaal in drukken. Deze gebruiken we alleen op hellend terrein. Op vlak terrein is de versnelling in P zetten toereikend.
  4. Laura:
    17 november 2021
    Dit is ook veel te modern voor mijn ouders xD