Reis naar en verblijf in New Orleans (17 en 18 november)

19 november 2021 - New Orleans, Verenigde Staten

Thuisblijvers,

Reis naar New Orleans

Woensdag een lange reistijd gehad. Rond 9.00 uur uit Nashville vertrokken, rond 12.30 uur een tussenstop gemaakt in het Vulcanpark in Birmingham. Een park op een hoog gelegen punt waarvan je mooi om de stad neerkijkt. Het lijkt op een moderne versie van de Schlossberg in Freiburg. We lunchen in de zon op een bank met uitzicht op de stad. In het park staat een enorm beeld.

We rijden in een keer door naar New Orleans. Iets over 19.00 uur we bij het hotel. Snel wat eten halen en plannen maken voor morgen.

New Orleans by day

De bus 39 naar het centrum stop letterlijk voor de deur van het hotel en dagkaart kost 3 dollar dus we laten de auto staan en gaan met het OV. Helaas hebben we een valse start, we moeten een half uur wachten op de bus die om het kwartier rijdt, lopen de verkeerde op en het blijkt de streetcars (trams) in Canalstreet en langs de riverfront niet rijden wegens een grootscheepse renovatie. Ook de geochache locatie is under construction.
We lopen naar het Frenchquarter dat gelukkig normaal in bedrijf is. We kopen beignets bij Café Du Monde, eten we deze op op het naast gelegen terrasje terwijl een orkestje op straat voor een muziekje zorgt. We doorkruisen het Frenchquarter en brengen een bezoekje aan het Louis Armstrongpark waar Monique als nog een geocache vindt. Via Bourbonstreet lopen naar Canalstreet. Verderop in de straat is het tijdelijke eindpunt van de streetcar waarmee naar het Citypark rijden. Hier doen we een late lunch en rusten even uit. Daarna terug naar het hotel om even bij te komen en te snacken.

New Orleans by night

Aan het begin van de avond gaan we weer richting het centrum. De bus komt nu na 1 minuut wachten en stoptnog maar een keer voor het eindpunt. We lopen naar Bourbonstreet. Deze is nu afgesloten voor verkeer en je mag er alleen lopen en fietsen. Op straat hoor je muziek uit de bars en het trommelen op plastic emmers. Om de paar meter staan  “straatmuzikanten” die met het slaan op plastic emmers iets bij denken te kunnen bijverdienen. We rennen achter Mieke aan door Bourbonstreet. Zij kent vermoedelijk het woord flaneren niet. Het hierbij behoorde tempo zou passend zijn voor een rondje Bourbonstreet. Na een rondje lopen we weer terug naar de bus. We lijken weer geluk te hebben want de bus komt er aan. Het is echter bij een grote halte waar bus 39 de derde rij is.  Voor we bij de bus zijn is deze weer opgetrokken en moeten we op de volgende bus wachten.

Tot het volgende bericht.