Memorylane Wilhelminaoord

2 juni 2020 - Diever, Nederland

Thuisblijvers,

Vanmorgen bijtijds opgestaan. Na het ontbijt naar het centrum van Diever gelopen om onze E-bikes op te halen. Gehuurd bij de lokale fietsenwinkel. Beide dezelfde Gazelle dames E-bike. Als een ANWB paartjes vertrekken we om circa 9.30 uur, we volgen onze eigen versie van de keienroute met omweg naar Wilhelminaoord. Het schooleducatiecentrum van de gemeente Den Haag waar we aan menig klusweekend hebben meegedaan. Hier verblijven Haagse schoolkinderen en krijgen les over de prehistorie. De Drentse medewerkers zijn in dienst van de gemeente Den Haag. Een keer per jaar is er groot klusweekend waar wij aan mee deden toen de kids nog klein waren.

Er zijn geen kinderen wegens de Corona. Het personeel is zelf aan het klussen. We maken een wandeling over het terrein en zien dat er bijna niets veranderd is. De wensboom, de vlinderberg en de prehistorische hutten zijn er nog.

We worden uitgenodigd voor de koffie en papa kletst gezellig met zijn collega’s van Stadsbeheer en hij vertelt over de Haagse Energietransitie plannen. Collega Arjen is erg geïnteresseerd en papa zegt toe dat hij navraagt of er nog demomateriaal over is voor educatie doeleinden in Wilhelminaoord.

Onderweg naar Havelte worden het fietspad geblokkeerd door schapen. Vlak voor het grote Hunebed lunchen we op terras 3. Daarna poseert mama met de fietsen voor Hunebed D53. Rond 15.00 uur zijn we terug op de camping en hebben we 50 kilometer geE-biked. We komen even bij in de schaduw en vertrekken rond 16.00 uur naar het centrum van Diever waar we op terras 4 een Leffe Blond van de tap consumeren.

Na het boodschappen doen bij de COOP zitten op de camping in de schaduw in afwachting van de bereiding van de avondmaaltijd.

Tot morgen,

Groetjes Monique en Leo