Nat tot aan onze assen na een bezoek aan Assen

4 juni 2020 - Diever, Nederland

Thuisblijvers,

Vanmorgen wat later opgestaan dan gebruikelijk. We worden wakker van de paard in het weiland naast de camping dat hinnikt en heen en draaft (paardenvariant van katten zommies). Na het ontbijt afgereisd richting Assen. Onderweg vinden we twee geocaches bij historische punten, een werkkamp in Diever en de achthoekige koepelkerk in Smilde.

In Assen hebben we eerst de lokale economie ondersteund door de aankoop van 2 broodjes HEMA rookworst en een paar Bugatti herenschoenen. In de schoenenwinkel moest je verplicht een grote schoenlepel meenemen als je de winkel in ging. Een stuk leuker en passender dan een winkelwagentje zoals bij de COOP in Diever.

We hadden een tijdslot geboekt bij het Drents museum, verplicht in Corona tijd. Omdat er alleen online kaarten verkocht moeten worden kon ik toch gratis naar binnen met een verlopen museumjaarkaart. De nieuwe heb ik niet in mijn portemonnee gestopt.

Het Drent museum is verrassend groot doordat meerdere historische panden ondergronds met elkaar zijn verbonden. Een aardig museum maar zijn hoge entreeprijs van 15 euro niet waard. Op terugweg brengen we een bezoek aan een rommelige kringloop in Beilen waar we niets van onze gading kunnen vinden.

Hierna begint het serieus te regenen. Als we op de camping terug zijn is alles kletsnat. Goed voor de natuur maar een zevende terrasbezoek ziet er niet meer in. Daarom borrelen wij maar in de voortent en gaan we maar iets later aan de avondmaaltijd. Maar niet te laat want want Leo heeft vanavond een gamedate Stenen Tijdperk met de heren van het Catangenootschap.

Morgen weer naar huis

Groetjes Monique en Leo