Fris hengelen op Djemaa El Fna plein

5 februari 2024 - Marrakesh, Marokko

Vandaag verlaten we Agadir en rijden via de tolweg Marrakech. Dit keer een echte tolweg zonder overstekende personen of stilstaande voertuigen. De weg is goed, mooi aangelegd en erg rustig. Ik ben niet meer gewend om ontspannen te rijden. Tot op heden moest je altijd alert zijn voor een gat in de weg of een overstekende ezel. Erg saai rijden dit in schil contrast tot de laatste 10 kilometer in Marrakech. Wij hebben we een rihad aan het randje van de Medina geboekt. Het laatste stuk is erg chaotisch.
Wij hebben weer het coördinaat van het parkeerterrein gekregen en vinden dit vrij eenvoudig. De beheerder vraagt echter veel meer parkeergeld dan opgegeven door de beheerder van de rihad en veel meer dan gebruikelijk is. We protesteren en weten het parkeergeld iets te verlagen. We weten dat we veel te veel betaald hebben maar soms moet je je verlies nemen. Er is geen ander parkeerterrein in de buurt en de auto moet wel ergens veilig kunnen staan.

We lopen ongeveer 5 minuten met onze bagage naar Rihad Palmier. Wederom een charmante locatie en een oase van rust in deze drukke stad. We komen even op adem en liggen zelfs even in de zon op de ligstoelen naast onze kamer.

Tegen vijf uur gaan we op pad en lopen door een soek naar het beroemde en bruisende Djemaa El Fna plein. Het plein staat vol met drank- en eetkramen. Daar tussendoor slangenbezweerder, berberaapjes, artiesten en muzikanten. Met name de toeters van de slangbezweerders en de trommelaars maken veel herrie. Aan de rand van het plein is het rustiger. We zoeken een restaurantje op voor het avondeten. Het smaakt prima en we eten op ons gemak en doen nog een bakje koffie.

Na de maaltijd begint de duisternis in te vallen. We lopen we nog een rondje over het Djemaa El Fna plein. We zien dat het frisdrankflessen hengelen erg in trek is. Daarna trekken we ons terug in onze rustige rihad.

Tot het volgende bericht.

Groetjes Monique en Leo

Jouw reactie