Gestrand op strand van Henne Strand

11 augustus 2022 - Henne Strand, Denemarken

Gisteren was geen actieve dag. Monique heeft haar target van de stappenteller niet gehaald. Vandaag beginnen we met een wandeling vanaf de camping. We lopen eerst over een duinheide gebied. Later wordt het een soort duinbos, erg prettig want de zon begint al stevig te schijnen. Het gebied is geaccidenteerd en kent naast een looproute meerdere mountainbike routes. Het lijkt of er een mountainbike parcours wordt uitgezet. Misschien een wedstrijd komend weekend? Langs het parcours staat een sponsor kruiwagen. Dit zijn we nog niet eerder tegengekomen. Na 15.000 stappen zijn we weer terug op de camping.

We lunchen en rusten even uit. We zijn al snel uitgekeken op het zwembad op de camping. Later op de middag gaan voor het eerst naar het strand van Henne Strand. We hebben moeite om een parkeerplek te vinden maar op het strand is het niet druk. Met een licht verkoelend zeewindje is het goed toeven op het strand. We doen boodschappen in het toeristenstraatje vlak bij het strand. Hier is wel druk. We vluchten terug naar onze rustige camping.

Ondanks de warmte overdag koelt het s’avonds behoorlijk. Aflopen nacht was het 8 graden. Na de koffie trekken we ons terug in de voortent.

Tot het volgende vakantiebericht

1. Jari:
    13 augustus 2022
    Niet te lang baantjes zwemmen hoor!
    Veel wandelplezier daar